به گزارش افکارنیوز، روزنامه زنجیره‌ای آرمان این ارزیابی را با اشاره به سخنان اخیر محمدرضا عارف منتشر کرد. عارف در پاسخ این سؤال که آیا در جلسات شورای مشورتی خاتمی شرکت می‌کنید؟ گفته بود در شورای مشورتی خاتمی حضور ندارم چون خودم شورای مشورتی دارم.

آرمان درباره این اظهارنظر نوشت: بسیاری اطلاع داشتند که معاون اول خاتمی تمایلی به حضور در جلسات شورای مشورتی او ندارد که شاید دلیلش متفاوت بودن نظراتش با اعضای دیگر این شورا باشد یا حتی امکان دارد او خودش را هم‌رتبه شرکت‌کنندگان در این جلسات نمی‌داند که در نتیجه لزومی برای همفکری با آنها احساس نمی‌کند.

اما در مقابل خبر دیگری هم هست مبنی بر بی‌میلی اعضای مشورتی خاتمی برای حضور عارف! درباره این بی‌میلی که مهم نیست از سوی کدام طرف است باید به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بازگشت؛ همان انتخاباتی که گفته شد خاتمی مخالفتی با کاندیداتوری عارف نداشته است اما نظر شورای مشورتی بر حمایت از دکتر روحانی بوده است و همگان به خاطر دارند چه روندی طی شد که معاون اول دولت خاتمی حاضر به انصراف از حضور در انتخابات ریاست جمهوری شد.

روزنامه آرمان در عین حال درباره راه‌اندازی تشکل موسوم به نسل دوم اصلاح‌طلبان(ندا) که نگاه انتقادی نسبت به عملکرد جریان اصلاح‌طلب دارند از قول پورنجاتی به آنها هشدار داد که چرخ ارابه دیگران نشوند. پورنجاتی پیش از این به تمسخر نوشته بود که آنها «نسا» هستند و نه ندا و البته عمه من هم می‌خواهد تشکل راه بیاندازد! پورنجاتی می‌گوید این طیف نمی‌توانند نسل دوم اصلاح‌طلبان را پوشش دهند.
یادآور میشود افراطیون مدعی اصلاحات پیش از این از عارف و امثال او به عنوان اصلاحطلب بدلی و قلابی یاد کردهاند.