آمرلی و کوبانی نماد اسلام خمینی و اسلام شیر برنجی

به گزارش افکارنیوز، داریوش سجادی مشاور سابق کروبی که با نشریات اصلاح‌طلب همکاری داشته، ضمن انتشار مطلب فوق تصاویر دیدار اردوغان و داود اوغلو با شارون، ایهود باراک و هیلاری کلینتون نوشت: حضور مخنثو بی‌تفاوت ارتش ترکیه در جوار پیشروی وحوش داعش در «کوبانی» همزمان با اعمال ممانعت دولت آنکارا در یاری‌رسانی اکراد ترکیه به کردهای در محاصره داعش در «کوبانی» نمادی پر وضوح از «اسلام شیر برنجی» است که اردوغان و دنباله‌های آن در ایران ذیل آن سینه‌زنی می‌کنند!

وی ادامه می‌دهد: دو سال پیش که «مصطفی تاج‌زاده» در قامت «آپاراتچیک اسلام ترکیه» طی نامه به «علی مطهری» ضمن آنکه این کشور را الگوی موفقی از اسلام معرفی کردند؛ فرمودند «ترکیه دموکرات در دهه اخیر مسلمانانش توانسته‌اند اسلام را با دموکراسی سازگار کنند و بدون انحصارطلبی و تمامت‌خواهی… از حقوق و آزادی‌های شهروندان خود مانند آزادی رسانه، احزاب، اتحادیه‌ها، تجمع‌ها و انتخابات دفاع کنند. در عین حال ترکیه را در مسیر پیشرفت اقتصادی قرار دهند و سبک آزاد زندگی را برای شهروندان خود به رسمیت بشناسند و به رقابت آزاد و سالم با احزاب سکولار یا قوم‌گرا بپردازند».

همزمان «محمدرضا خاتمی» هم‌حزبی تاج‌زاده و در مقام «آپاراتچیک دوم» در تجلیل از اسلام ترکیه فرمودند: «ترکیه را ببینید. آیا کسی می‌تواند بگوید ترکیه کشور وابسته‌ای است؟ معلوم است که نمی‌تواند. اسلام‌گراها هم سر کارند. ترکیه با عقل و درایت از همه ظرفیت‌های جهانی استفاده می‌کند و خود را به یک قطب اثرگذار منطقه‌ای و کم‌کم جهانی تبدیل کرده است. زیر بار زورگویی آنها هم نمی‌رود. حرفش را درباره اسرائیل می‌زند و اتفاقاً حرفی که او در مورد اسرائیل می‌زند اثرگذارتر از حرف ما است. شعار هم نمی‌دهد. این نشان دهنده آن است که می‌توان مستقل بود و با کسی هم جنگ نداشت.»(مصاحبه با نشریه سرو)

سجادی می‌پرسد: آیا «این» همه وزن و حجم و عمق بضاعت سیاسی اصلاح‌طلبان در درک تحولات و مسائل سیاسی ایران و منطقه است؟ … به راستی جنابعالی و قاطبه اصلاح‌طلبان هم‌جبهه شما قائل به آنید که در ترکیه اسلام‌گراها بر سر کارند!؟ … اساساً بود و نبود اسلام مخنثآنکارا چه محلی از اعراب در تبیین و تدوین رفتارهای استراتژیک دولت این کشور در داخل و خارج از ترکیه را عهده‌داری می‌کند که اینک، «بوتیمارانه» در حسرت اثرگذاری منطقه‌ای و جهانی اسلام آنکارایی بی‌تابی می‌فرمائید؟

سجادی تأکید می‌کند: با رسوایی اخیر دولت ترکیه در قبال جنایات وحوش داعش زیر گوش آنکارا، آپاراتچیک‌های «اسلام شیر برنج» ترکیه را بهتر می‌توان ملامت کرد تا با وضوح ببینند و بدانند تفاوت و فاصله «اسلام خمینی» با «اسلام نازبشی» ترکیه به اندازه تفاوت «آمرلی» تا «کوبانی» است که در اولی یک سردار سلیمانی و یارانش از عمق اسلام خمینی منجی محصورین می‌شوند و آن‌سوتر اسلام شیر برنج آنکارا علی‌رغم استعداد بالای نظامی و ایضا اسلام به زعم آپاراتچیک‌هایش «نمونه» نخواسته یا نمی‌خواهد در کوبانی «اسلام آمائی» فرمایند!

به تعبیر رندانه ایرج میرزا:
فلفل هندی سیاه و خال مه رویان سیاه!
هر دو جانسوزند اما این کجا و آن کجا؟