واکنش یک نماینده به نامه مطهری به آیت الله جنتی

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک نماینده مردم اصفهان در واکنش به نامه سرگشاده علی مطهری به آیت‌الله جنتی در خصوص اظهارات وی در نحوه برخورد نظام با سران فتنه در برنامه تلویزیونی شناسنامه اظهار داشت: عملکرد سران فتنه در حوادث۸۸ اقدام علیه قانون اساسی و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود و حمایت از فتنه‌گران نیز خلاف اصول ذکر شده است.

وی با بیان اینکه حساسیت به فتنه ۸۸ و برخورد با حامیان آن مطالبه مردم از دستگاه قضاست، ادامه داد: مطالبه مردم از‌‌ همان روزهای آغازین اعدام سران فتنه بود اما نگاه جمهوری اسلامی و مسئولین نظام در برخورد با این افراد نشات گرفته از رافت واسعه نظام اسلامی بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: کشور ما نیز همانند دیگر کشور‌ها دارای مجموعه‌ای از ارزش‌ها و خطوط قرمز است و هر فردی بخواهد از این مجموعه ارزش‌ها و خطوط قرمز تجاوز کند، باید ضوابط قانونی نسبت به وی انجام گیرد.

سالک با تاکید بر اینکه قانون اساسی اجازه عدول از خطوط قرمز را به هیچ فردی نمی‌دهد اظهار داشت: فتنه گران با توهین به مقدسات و ارزش‌های اسلامی، خطوط قرمز نظام را زیرپا گذاشتند و حساسیت دستگاه قضا نسبت به فتنه گران و حامیان آن‌ها مطالبه جدی مردم از این دستگاه است و هیچ فردی نمی‌تواند به دلیل وجود یک رابطه فکری یا روحی با متهمین فتنه از خطوط قرمز نظام عبور و مطالبه مردم را نادیده بگیرد.

گفتنی است، مطهری در واکنش به اظهارات آیتالله جنتی در برنامه تلویزیونی شناسنامه مبنی بر اینکه حرکت موسوی و کروبی با حمایت و پشتیبانی جدی آمریکا و اسرائیل بوده است، نامه ای خطاب به دبیر شورای نگهبان نوشت.