تذکر به وزیر ارشاد درباره تک‌خوانی زنان

به گزارش افکارنیوز، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس(۲۷مهر ماه ۹۳) از سوی هیأت‌ رئیسه قرائت شد.

این تذکرات به شرح زیر است:

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد به رئیس‌ جمهور در مورد علت سیاست انقباضی اقدامی دولت و وزارت علوم نسبت به دانشگاه پیام نور و به وزیر بهداشت در مورد عدم افزایش معنادار حقوق و مزایای سایر کادر درمانی از جمله پرستاران در کنار پزشکان تذکر داد.

آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در تذکری به رئیس‌ جمهور خواستار صدور دستور تعیین تکلیف پذیرفته‌شدگان آزمون‌های استخدامی استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی و مدرسان حق‌التدریس شد.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به وزیر اقتصاد در مورد اجتناب سازمان امور اقتصادی در برخورد سلیقه‌ای با شرکت‌های مختلف تولیدی در اخذ مالیات بر ارزش افزوده تذکر داد، در تذکری به وزیر ورزش و جوانان خواستار بررسی دقیق علت شکست‌های مفتضحانه تیم ملی فوتبال امید ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار بررسی علل وجود تبعیض در مدارس و وجود دانش‌آموزان پولی، غیرپولی در یک مدرسه شد.

ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان به رئیس‌ جمهور لزوم پیگیری و تلاش در رابطه با اثربخشی اقتصاد مقاومتی در اقتصاد ملی به ویژه در حوزه درآمدهای نفتی با توجه به کاهش قابل توجه این درآمدها را متذکر شد.

علی مطهری نماینده مردم تهران به وزیر ارتباطات در مورد علت فیلتر شدن سایت خبری انتخاب تذکر داد.

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار بررسی عملکرد ناصواب خبرگزاری ایرنا در امور مجلس شد.

سید ناصر موسوی لارگانی و حسین سبحانی‌نیا نمایندگان فلاورجان و نیشابور به وزیر صنعت در خصوص ضرورت برخورد با گرانی افسارگسیخته اقلام غذایی مورد نیاز مردم نظیر روغن نباتی، ‌ قند، شکر و گوشت قرمز در روزهای اخیر در نقاط مختلف کشور و نیز به وزیر امور خارجه پیرامون لزوم حفظ امنیت مرزهای شرقی کشور و برخورد و تذکر به مسئولان کشوری پاکستان برای ممنوعیت تردد تروریست‌ها از مرزهای این کشور را متذکر شدند.

حسین طلا، مرتضی آقاتهرانی، سید محمود نبویان، سید مسعود میرکاظمی، ‌ زهره طبیب‌زاده، محمد اسماعیل کوثری، لاله افتخاری، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، سید حسین نقوی حسینی و نصرالله پژمان‌فر، نمایندگان تهران، شاهین‌شهر، ورامین و مشهد به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضرورت برخورد و جلوگیری از تک‌خوانی زنان در مجامع عمومی را متذکر شدند.

محمدعلی پورمختار، غلامعلی جعفرزاده ایمنآبادی، عباس فلاحی باباجان، امیر خجسته، کمالالدین پیرمؤدن و مؤئید حسینی صدر نمایندگان کبودرآهنگ، رشت، اهر، همدان، اردبیل و خوی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد عدم نظارت جدی بر عملکرد سازمان اوقاف و عدم جدیت در ممانعت از تخلفات عدیده این سازمان تذکر دادند.