ایران تنها قدرت منطقه‌ در خاورمیانه است

به گزارش افکارنیوز، " عبدالباری عطوان " در مصاحبه با فرانس پرس با تاکید بر اینکه ایران تنها قدرت بزرگ و منطقه‌ای در خاورمیانه است، گفت: ایران کارت‌های زیادی برای نقش‌آفرینی در اختیار دارد و توانسته است جایگاه خود را در منطقه تثبیت کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران دارای قدرت نظامی گسترده‌ای است، افزود: ایران همزمان قدرت سیاسی گسترده‌ای را در اختیار دارد.

" عطوان " با اشاره به اینکه ایران توانسته است بیش از سی سال در مقابل فشارهای آمریکا ایستادگی کند، اضافه کرد: این در حالی است که دشمنان ایران همواره در راه اشتباه گام برمی‌دارند و به تصمیم‌گیری و ائتلاف اشتباه دست می‌زنند.

وی تصریح کرد: ایران به میزان زیادی از کشورهای عربی برتری یافته است؛ منطقه محکوم به ایجاد نوعی توازن جدی بین ایران و عراق است؛ اما کشورهای عربی در عراق تفرقه ایجاد کرده و این کشور را نابود کردند؛ کشورهای عربی در امور عراق دخالت کرده و به نفع اشغالگری آمریکا اقدام کردند.

رئیس تحریریه روزنامه رای الیوم افزود: نخست وزیر عراق با سفر به ایران به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نشان داد که مناسبات تهران و بغداد همچنان تداوم داشته و این کشور را همچنان کشوری استراتژیک میداند.