به گزارش افکارنیوز، اگر بخواهیم یکی از ارکان صنعت موشکی ایران را نام ببریم بدون شک به نام " سردار سرلشکر شهید حسن تهرانی مقدم " برمی‌خوریم.

فردی که اخلاص، ایمان، شجاعت، علم، حلم و تلاش و کوشش مستمر از ویژگی‌های اصلی او بوده و اقدامات سودمندی را در حیات ارزشمندش انجام داده است.

شهید تهرانی‌مقدم منشأ خدمات ارزشمند و بزرگی در بخش دفاعی ایران اسلامی شده و این گزارش به منزله یک تقدیر بسیار کوچک از این شهید بزرگوار است.

روزنامه Latimes درباره شهید تهرانی‌مقدم نوشت: ژنرال تهرانی‌مقدم(شهادت در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۱) به عنوان رئیس برنامه موشک بالستیک ایران بود و به عنوان ارشد‌ترین فرمانده موشکی ایران شناخته می‌شد.





این روزنامه درباره شهادت سردار سرلشکر شهید حسن تهرانی‌مقدم اضافه کرد: وی در یک انفجار در انبار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۲۵ مایلی غرب تهران به همراه ۱۶ نفر(به شهادت رسید) و سوء‌ظن‌ها به آمریکا و اسرائیل در داخل و خارج از ایران وجود دارد، اما دولت ایران آن را رد کرده است.





روزنامه Washingtontimes درباره شهادت شهید تهرانی‌مقدم اظهار داشت: ژنرال سپاه پاسداران و ۲۰ نفر از اعضای این ارگان در یک انفجار مهیب در روستای Bidganeh در جنوب غرب تهران در یکی از سایت‌های موشکی(به شهادت رسیدند).





این روزنامه از قول سردار محمد تهرانی‌مقدم برادر شهید حسن تهرانی‌مقدم گفت: این انفجار اتفاقی بوده و در اثر یک آزمایش موشکی رخ داده است.





روزنامه Washingtontimes مدعی شد: این انفجار در اثر آزمایش یک موشک قاره‌پیما(Intercontinental Ballistic Missile) بوده است!!

روزنامه Guardian درباره شهید تهرانی‌مقدم به نقل از سرلشکر مصطفی ایزدی نوشت: او از سال ۱۹۸۴ پیشگام ایجاد سیستم موشک‌های زمین به زمین ایران بوده است که این موضوع باعثوحشت قدرت‌های امپریالیستی و رژیم صهیونیستی شده است.





این روزنامه می‌افزاید: حسن تهرانی‌مقدم یک مهندس حرفه‌ای بوده و علم موشکی را فرا گرفته است.

سایت Worldjewishdaily درباره حسن‌ تهرانی مقدم نوشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که حسن تهرانی مقدم یکی از بنیانگذاران توپخانه و واحدهای موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جنگ ایران و عراق بوده و بیشترین کار و تلاش وی برای توسعه سلاح‌ها و موشک‌ها بوده است.




سایت Cnsnews درباره شهادت شهید حسن‌ تهرانی مقدم اظهار داشت: تهرانی‌ مقدم به همراه ۲۰ نفر از پرسنل سپاه پاسداران در روستای بیدگانه در ۲۵ مایلی جنوب غرب تهران{به شهادت رسید}.


این سایت اضافه کرد: این اتفاق زمانی رخ داد که پرسنل نظامی در حال انتقال مهمات بودند و در اثر یک اتفاق انفجار ایجاد شد.

سایت Cnsnews از قول برادر سردار شهید حسن تهرانی‌ مقدم خاطرنشان کرد: برادر من بنیانگذار قدرت موشکی حزب‌الله بوده و آن را راه‌اندازی کرده است.

سایت Warontherocks اظهار داشت: صدام موشک‌های بالستیکی داشت که با آن ایران را هدف قرار می‌داد، اما ژنرال بزرگ حسن تهرانی‌مقدم که ملقب به پدر موشکی ایران بود، تلاش‌های بسیار مؤثری در زمینه توسعه موشکی ایران(در زمان جنگ) داشت.

سایت Defense - update اظهار داشت: حسن تهرانی مقدم نقش بسیار مؤثری در بهبود و تقویت برنامه موشکی کشورش داشت.

سایت Thetower در مقاله‌ای با عنوان «ایران حملات موشکی حماس به اسرائیل و موشک‌های آماده به شلیک به تل‌آویو را تحسین کرد»، نوشت: ژنرال حسن تهرانی‌مقدم نقش مهمی در توسعه موشک‌های گروه‌های فلسطینی داشت و اولین شخصی بود که موجب بمباران فرودگاه بن‌گوریون شد.





سردار سرلشکر شهید حسن تهرانیمقدم ویژگیهای ارزشمندی را در بخش خودکفایی سپاه پاسداران به ارمغان گذاشته و به کارگرفتن تواناییهای علمی خود در راستای ارتقاء صنعت موشکی، تأسیس توپخانه سپاه پاسداران، نقشآفرینی در زمینه ساخت انواع موشکهای زمین به زمین از جمله شهاب ۳ و موشک راهبردی تاکتیکی خلیج فارس از جمله آن است.