مخالف تجمیع انتخاباتیم اما مطیع قانون

افكار نيوز: معاون سياسي وزير كشور گفت: لايحه جامع انتخابات لايحهاي سنگين است و با توجه به عوامل تاثيرگذار بر اين بحث به ثمر رسيدن اين لايحه تا اوايل مهرماه طول ميكشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سیدصولت مرتضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: در حین کار کارشناسی بر لایحه‌ جامع انتخابات، مباحثی همچون تجمیع انتخابات و استانی شدن آن هم‌چنین انتخابات شهرداران توسط مردم مطرح شد که همگی این‌ها به نوعی به این کار تاثیرگذار بوده است.
مرتضوی هم‌چنین در بیان ارزیابی خود در بحثتجمیع انتخابات نیز با تاکید بر این‌که ما به عنوان دولت با این سبک تجمیع انتخابات مخالف بوده و هستیم، خاطرنشان کرد: معتقد هستیم انتخابات ریاست جمهوری با سایر انتخابات‌ها قابل جمع نیست.
وی گفت: تیتر، طرح تجمیع انتخابات بوده، ولی متن و بندهایی که در مفاد این طرح آورده شده، افزایش طول عمر شوراهای شهر و روستا و افزایش مسوولیت شهرداران را مورد توجه قرار داده است که ما با این مسائل با توجه به دلایلی که در مجلس اقامه کردیم مخالف هستیم. حال با توجه به تصویب مجلس، اگر این موضوع به تایید شورای نگهبان برسد و به شکل یک قانون در بیاید برای ما لازم‌الاجراست. آن را اجرا می‌کنیم و برایش ساز و کارهایی را نیز تعریف خواهیم کرد.
مرتضوی هم‌چنین درباره‌ نتیجه پیش‌نویس اصلاح قانون احزاب، با بیان این‌که به شدت درحال کار کارشناسی بر روی این موضوع هستیم، در پاسخ به این سوال که قانون جدید چه مشخصه‌ها و برتری‌هایی نسبت به قانون سابق احزاب دارد، گفت: وقتی این پیش‌نویس نهایی شد در مورد مشخصه‌هایش صحبت خواهیم کرد.
معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی نیز در این باره پیشنهاداتی را به وزارت کشور ارائه داده اند یا خیر؟ گفت: پیشنهادات تمام کسانی که در این بحثمشارکت داشته‌اند در کارگروهی در حال بررسی است.