حمایت وزیرپیشنهادی از تحصن مجلس ششم

به گزارش افکارنیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه‌نصیر با صدور بیانیه‌ای با بیان اینکه «دانش آشتیانی» امضاء نامه حمایت از تحصن نمایندگان مجلس ششم را در کارنامه خود دارد، گفت: روند وزرای پیشنهادی از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی حاکی از این مسئله است که این ‌وزارتخانه قربانی بده بستان‌های سیاسی دولت و برخی احزاب قدرت‌طلب شده است.

متن این بیانیه بدین شرح است:


«با گذشت بیش از یک سال از شروع کار دولت یازدهم، وزارت علوم به دلیل پاره‌ای از مسائل، هم‌چنان از داشتن وزیری درخور این وزارت‌خانه راهبردی بی‌بهره مانده است. روند وزرای پیشنهادی از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی حاکی از این مسئله است که این ‌وزارتخانه قربانی بده بستان‌های سیاسی دولت و برخی احزاب قدرت‌طلب شده است.

اقدام رئیس جمهور در راستای معرفی گزینه‌های فرعی، ناخودآگاه اذهان را به سوی این مهم می‌برد که گویا هدف دولت به تنش کشاندن رابطه دولت و مجلس در مدت یکسال باقی مانده به انتخابات مجلس دهم و اجرای سناریوی «دولتی سازی مجلس» است. نمایندگان مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند که تحت فشار این نزاع روانی نباید به سمت وکیل‌الدولگی پیش بروند.

در شرایطی که تحریم‌ها از هر سو کشور را احاطه کرده‌اند، به جای این‌که بزرگ‌ترین دغدغه دولت اقتصاد دانش‌بنیان باشد، با سیاسی کردن مسئله دانشگاه عملاً بستر تحقق این مطالبه رهبر معظم انقلاب منتفی شده است. البته از کسانی که بزرگترین دغدغه‌شان مذاکره دوجانبه با آمریکاست، چنین رویکردی دور از انتظار نیست.

این که دولت با جنجال آفرینی به دنبال دور کردن افکار عمومی از مسائل اصلی کشور همچون مذاکرات هسته‌ای و پنهان کردن ناکارآمدی دولت در بهبود اوضاع اقتصادی است، خود جای بسی تأمل دارد.

و اما در مورد گزینه جدید پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم؛

متاسفیم که در زمان اقدامات سوال برانگیز یکی از مدارس تهران در فتنه سال ۸۸ وی مسئولیت کل این مجتمع آموزشی غیر انتفاعی را بر عهده داشته و به دلیل اقداماتش در سال ۸۸ و حمایت از عناصر فتنه توسط مراجع ذی صلاح مورد مواخذه قرار گرفته است. همچنین وی امضا نامه حمایت از تحصن نمایندگان مجلس ششم را نیز در کارنامه خود دارد.

به نظر می‌رسد در بازی روانی افراطیون جایگاهی برای حیثیت افراد در نظر گرفته نشده و فقط به فکر پیش برد اهداف خود در پس پرده معرفی چنین گزینه‌هایی و برخورد طبیعی نمایندگان مردم با آن‌ها هستند تا روی عدم رای اعتماد مجلس موج سواری کنند. همان کاری که وابستگان فتنه در دانشگاه‌ها پس از استیضاح وزیر علوم در دستور کار خود قرار داده‌اند.

نتیجه این لجبازی‌های سیاسی دولت چیزی جز کند شدن سرعت قطار علمی کشور نیست. نگرانیم با این رویکرد، نه تنها چرخ هسته‌ای بلکه چرخ‌های صنعت و دانشگاه نیز از حرکت باز ایستد.

آنچه ما را نگران میکند نه صرف اشخاص، بلکه روح حاکم بر دولت است که اندک توجهی به ظرفیتهای درونی کشور در حوزه علم و فناوری ندارند و غایت نگاهشان به توان داخلی در حد صنعت قرمه سبزی و آب گوشت بزباش است.