ترکان پاسخگوی ۳۵ سال کم‌کاری هایش باشد

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر ترکان، مشاور ارشد رئیس جمهور - مبنی بر اینکه ما فقط در حوزه قرمه سبزی و آبگوشت توان رقابت با دنیا را داریم - گفت: اینگونه اظهارات قبلاً هم در دولت سابقه داشته است از جمله وزیر صنعت زمانی که برای درمان گوش خود به خارج از کشور رفت و روزهای متمادی آنجا بود در توجیه عدم استفاده از توان داخلی عنوان کرده بود که تکنولوژی درمان گوش من تا ۸۰ سال بعد هم به ایران نمی‌آید.

خطر استیلای نگاه «ما نمی‌توانیم» بر بخشی از بدنه دولت

وی نگاه حاکم بر بخشی از دولت را «ما نمی‌توانیم» برشمرد و با خطرناک خواندن این تفکر افزود: با این ایده نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد و در مقابل استکبار و زیاده‌خواهی‌های آن ایستادگی کرد و فناوری‌های بومی را ارتقاء داد.

رئیس جمهور عذر صاحبان نگاه «ما نمی‌توانیم» را از دولت بخواهد

رسایی با اشاره به اینکه بخشی از بدنه دولت مبتلا به این نگاه است، گفت: از آقای روحانی می‌خواهیم که این معضل را حل کند و عذر آنها که دارای چنین تفکری در دولت هستند را بخواهد چرا که وجود آنها سبب می‌شود برنامه‌ها و طراحی‌های دولت در راستای ما نمی توانیم حرکت کند.

وی تاکید کرد: آنچه انقلاب به ما داد «ما می‌توانیم» بود همچنان که امام راحل و رهبر معظم انقلاب هم در طول این سالها بر آن تاکید کرده‌اند و اینکه امروز جمهوری اسلامی تبدیل به یک مدل برای ملت های منطقه شده است به این دلیل است که با دیدن توان جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که بدون اتکا به کشورهای استعمارگر می‌توان مستقل بوده و پیشرفت کرد.

اظهارات ترکان و گزارش ستاری؛ نماد تقابل تفکر «ما می‌توانیم» با «ما نمی‌توانیم»

نماینده مردم تهران اظهارات اخیر ترکان و آمار امروز ارائه شده از سوی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور را نماد تقابل دو تفکر «ما می‌توانیم» با «ما نمی‌توانیم» خواند و گفت: رقم ۱۰۰ میلیون دلاری صادرات در حوزه هوافضا که از سوی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان شد، نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در عرصه فناوری ظرفیت‌هایی دارد که به آن توجه نمی‌شود.

ترکان ۳۵ سال مسئول بوده و باید پاسخ‌گوی کم‌کاری خود باشد

رسایی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه پس از ۳۵ سال آقای ترکان چنین سخنی بر زبان میآورد باید او را به محاکمه کشید چرا که او در طول این سالها مسئولیت داشته و سخن امروزش نشان از کمکاری گذشته اش دارد.