استقبال مفتی جنجالی از اظهارات اخیر هاشمی

به گزارش افکارنیوز، قرضاوی در بیانیه ای که از سوی دفترش صادر شده است، اظهارات هاشمی رفسنجانی را " غیرمنتظره و دیرهنگام " دانسته و با این وجود از وی به خاطر این اظهارات " آزادانه و شجاعانه " تقدیر کرده است.

قرضاوی در ادامه با فرصت طلبی، از رفسنجانی خواسته تا از طریق کنار گذاشتن آنچه " سیاست های علیه ایران علیه اهل سنت " نامیده است، به اظهاراتش جامه عمل بپوشاند.

مفتی قطر در ادامه به ذکر اتهام های تکراری افراطیون و وهابی علیه ایران پرداخته و مدعی شده که «در گذشته ما بارها به برادران شیعه مان درباره آنچه اخیرا آقای رفسنجانی به این نتیجه رسیده اند، تذکر دادیم و این امر را در چارچوب اصول ده گانه تقریب میان مذاهب اسلامی تدوین کردیم».

وی در ادامه بیانیه خود، باز هم با فرافکنی فتواها و اظهارات فتنه انگیز و تروریست پرور اخیر خود، اقدامات سال ها و دهه های پیش خود را یادآور شده و با اشاره به اینکه «اسلام فراتر از مذاهب و امت اسلامی فراتر از فرقه هاست»، اظهار می دارد: با همین هدف در دوره دوم ریاست جمهوری آقای خاتمی به ایران رفتم و در همه دیدارها در تهران و سایر شهرها بر این مفاهیم تأکید کردم.

قرضاوی همچنین با اشاره به مناظره تلویزیونی چند سال پیش خود با رفسنجانی مدعی شد: من و ایشان در این مناظره شرکت کردیم تا به وظیفه ای که به عنوان عالم مسلمان به عهده داریم، عمل کنیم؛ اما گرایش های ملی گرایانه بیش از وابستگی دینی، بر آقای رفسنجانی غلبه دارد.

وی افزود: در صورتی که آقای هاشمی و همراهان ایشان به این باور رسیده اند، ما از آنها انتظار داریم به جای قول، عمل کنند.

یادآور می شود که هاشمی رفسنجانی اخیرا با انتقاد از توهین به اصحاب پیامبر(ص) و مراسم موسوم به عمرکشان انتقاد کرده و گفته بود: از لعنت گفتن به صحابه به داعش رسیدیم.

وی در این سخنان عنوان کرده بود: قرآن تهدید می کند که وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ.(ولی ما) ندیده گرفتیم و هی دامن زدیم به - اختلافات - سنی و شیعه و عمرکشون و لعنت به صحابه، از این کارهایی که خیلی عادی است و بعضی ها هم - انجامش را - عبادت می دانند!

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این اقدامات و اختلاف انداختن بین مسلمانان نتیجه اش این می شود - که - ما به این القاعده و داعش و طالبان و این چیزها می رسیم.