به گزارش افکارنیوز، وبسایت اصلاح‌طلب روزنو ضمن درج این تحلیل نوشت: بیستمین نمایشگاه مطبوعات به کار خود پایان داد و اهالی رسانه در این مدت فرصتی را یافتند تا به طور مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و پاسخگوی دغدغه‌های مردم باشند. اما نکته جالب در بیستمین نمایشگاه مطبوعات عدم حضور رئیس جمهور در این جشنواره بود که موجب تعجب اهالی رسانه شد.

نویسنده خاطرنشان کرد: غریب به ۱۶ ماه از روی کارآمدن دولت روحانی می‌گذرد. شیخ دیپلمات در طول فعالیت دولتش کمترین اهمیت را به اهالی رسانه داده است و یکی از پاشنه آشیل‌های این دولت نیز ضعف اطلاع‌رسانی است که تاکنون دولتمردان نتوانسته‌اند ارتباط مناسبی با رسانه‌ها برقرار کنند و همواره از رسانه‌ها فرار می‌کنند و سعی می‌کنند با شیوه امنیتی به رسانه نگاه کنند و همین امر تا امروز موجب شده که در برهه‌های مختلف دولت در برابر رسانه‌های مخالف آچمز شده و حرفی برای گفتن نداشته باشد.

روزنو می‌افزاید: این در حالی است که از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم تنها یک نمایشگاه مطبوعات برگزار شده است و سال گذشته هم دولتمردان با بهانه‌های واهی از برگزاری نمایشگاه مطبوعات طفره رفتند و در روز خبرنگار هم که سکوت اختیار کردند! همواره شاهد بودیم در دولت‌های گذشته رئیس جمهور به هر بهانه‌ای در نمایشگاه مطبوعات حاضر می‌شد و این جشنواره جان تازه‌ای می‌گرفت اما متأسفانه امسال رئیس جمهور اعتنایی به اهالی رسانه نکرد و حتی حاضر نشد برای دلگرمی و امید بخشیدن به این قشر سختکوش دقایقی را در میان آنها سپری کند.

حامد صالح آبادی معتقد است: بی‌توجهی رئیس جمهور و دولتش به رسانه‌ها تاکنون برای همگان به اثبات رسیده است و همین امر موجب شده که وزیر این دولت با تیتر یک روزنامه مخالف دولت کمر دردش عود می‌کند و ویلچرنشین می‌شود. هنوز مشخص نیست که چرا دولت یازدهم نمی‌خواهد یا نمی‌تواند از ظرفیت رسانه‌ها در راستای اعتلای دولت استفاده کند که شاید بتوان گفت که کلید روحانی هنوز نتوانسته قفل رسانه‌ها را باز کند و یا شاید کلید شیخ دیپلماتیک به قفل رسانه‌ها نمی‌خورد!

روزنو همچنین نوشت: برگزاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات همچون سال‌های گذشته رونقی نداشت و هر فردی پا به این جشنواره گذاشته بود متوجه این فضای سرد و بی‌روح در گرمای رسانه‌ها شد.

در پایان این تحلیل آمده است: متأسفانه فاصله دولت با رسانه‌ها و نگاه تهدیدآمیز به جای فرصت به رسانه‌ها موجب نارضایتی مردم از عملکرد دولت در ۱۶ ماه گذشته شده است چرا که دولت تاکنون نتوانسته به وعده‌های انتخاباتی که در حوزه سیاست داخلی داده است عمل کند و تنها سرگرم حوزه سیاست خارجی است که آنهم هنوز به نتیجه روشنی نرسیده است.
یادآور میشود سال گذشته نمایشگاه مطبوعات برگزار نشد. امسال نیز معاونت مطبوعاتی ارشاد اعلام کرد جشنواره مطبوعات را برگزار نمیکند.