اظهارات نسنجیده آمانو در مذاکرات هسته‌ای

به گزارشافکارنیوز،" حسن بهشتی‌‌ پور " در رابطه با اظهارات مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران نتوانسته است توضیحات لازم را در خصوص ادعاهای مربوط به احتمال تحقیق در خصوص تولید بمب هسته‌ای ارائه کند اظهار کرد: مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای چندمین بار است که هنگام نزدیک شدن به مذاکرات هسته‌ای چنین اظهارات انحرافی را مطرح می‌کند.

وی افزود: به هر حال تا کنون این‌ چنین نبوده است که ایران به این سوالات پاسخ نداده باشد یا بی‌تفاوت باشد بلکه آنها از دل پاسخ‌های ایران مجددا سوالات جدیدی را مطرح می‌کنند.

این کارشناس مسائل هسته‌ای تصریح کرد: این قبیل موضع‌ گیری‌ها نه تنها کمکی به مذاکرات نمی‌کند بلکه ایجاد جو منفی در روند مذاکرات است و به عنوان مانع عمل می کند.

بهشتی‌پور اظهار کرد: چنین سخنانی از سوی آمانو به عنوان دبیرکل یک آژانس بین‌المللی که باید بی‌طرف باشد، مقداری نسنجیده وغیرعادی است، در شرایط کنونی تکرار این مطالب صحیح نیست و کمکی به روند گفتگوها و مذاکرات نمی‌کند.

وی در پایان در رابطه با اینکه آژانس بینالمللی انرژی اتمی تاکنون مستندی در خصوص انحراف برنامه هستهای ایران از مسیر صلحآمیز ارائه نکرده است خاطر نشان کرد: وقتی آنها مدارک ومستندات خود را در اختیار ایران نمیگذارند، انتظار اینکه ایران پاسخ دقیقی بدهد خارج از روال عادی است، آنها باید مدارک خود را ارائه دهند در حالی که فقط توضیحات خود را ارائه می دهند.