نعیمی: تحریم‌های ضدایرانی حتما باید لغو شوند

به گزارشافکارنیوز،صفر نعیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای با بیان اینکه خط قرمز ایران در مذاکرات همان فرامین مقام معظم رهبری است گفت: ایشان در ابتدای مذاکرات عدم خوشبینی به آمریکایی‌ها را رسما بیان کردند.

وی افزود: تیم مذاکره‌کننده وقتی وارد گود مذاکرات شد اگر به نتیجه رسید چه بهتر ولی اگر به نتیجه هم نرسید درس عبرتی برای دیگران هم خواهد بود.

نعیمی تصریح کرد: دلیل اصلی حضور ایران در مذاکرات روشن شدن برخی افرادی است که مرتب نق می‌زنند که چرا ایران با دنیا ارتباط بیشتری برقرار نمی‌کند و چرا حقوق ملت بیشتر پیگیری نمی‌شود و چرا برای رفاه و آسایش ملت فکر بهتری صورت نمی‌‌گیرد؟

وی اظهار داشت: رهبری گرانقدر با این عنوان که تیم مذاکره‌کننده فرزند امام و انقلاب است از آنها حمایت کردند و خواستار عدم تخریب و تحقیر آنان شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبری با اعلام اینکه در نهایت جمهوری اسلامی ایران پیروز مذاکرات هسته‌ای است گفت: تاکنون ۹۵ درصد مسائل مابین ایران و ۱ + ۵ حل شده است و تنها ۵ درصد اختلافات باقی مانده است که آنها هم در خصوص تعداد سانتریفیوژ‌ها و چگونگی لغو تحریم‌هاست.

نعیمی اظهار داشت: برخی افراد از عدم تمدید مذاکرات و پایان آن سخن به میان می‌آورند و می‌گویند که توافق بین ایران و ۱ + ۵ صورت نخواهد گرفت ولی بهتر است بدانیم که رژیم صهیونیستی و عربستان به دلیل عناد با جمهوری اسلامی ایران مخالف شدید توافق هسته‌ای بین ایران و ۱ + ۵ هستند.

وی اظهار داشت: مذاکرات نهایی ایران و ۱ + ۵ به نتیجه خواهد رسید زیرا منافع ایران و حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی و همچنین آسیایی در این قضیه است و آنها از کش و قوس‌های ایجاد شده در عرصه بین‌الملل خسته شده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمدید مذاکرات در حالی است که دو طرف مصر بر اتمام مذاکرات هستند خاطرنشان کرد: مذاکرات چه تمدید شود و چه تمدید نشود مطمئنا نتیجه خواهد داد.

نعیمی با اشاره به تحریمهای ضد ایرانی غرب گفت: تحریمهای ضدایرانی در پایان مذاکرات پس از توافق نهایی حتما باید لغو شود ولی به طور قطع نمیتوان گفت که پیروزی جشن سوم آذر چه کشوری است و مشخص نیست که ایران خوشحال راند نهایی مذاکرات است یا ۱+۵.