گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده است

به گزارش افکارنیوز، علی مطهری در جلسه علنی امروز مجلس(۵ آذرماه ۹۳) و در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم و در بیان علت مخالفت خود گفت: علت مخالفت من این است که احساس کردم فضای مجلس در مجموع موافق وزیر پیشنهادی است. در حالی که افراد قوی‌تری از آقای فرهادی با معیار درست مجلس که همراهی با فتنه خط قرمز ماست از سوی مجلس رد شدند و لذا احساس می‌کنم گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده و لازم است که از آن دفاع کنم.

وی افزود: می‌خواهم با منطق اکثریت مجلس در مسئله وزارت علوم صحبت کنم و به عبارت دیگر می‌خواهم از حیثیت و اعتبار مجلس دفاع کنم اگر مجلس آسیب ببیند کل نظام آسیب می‌بیند. مجلس در جریان وزیر سابق علوم(فرجی‌دانا) و در جریان رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی قبلی مهم‌ترین معیار و ملاک خود را در عدم همراهی با فتنه ۸۸ اعلام کرد و گفت فتنه خط قرمز ماست. نامه‌نگاری یا تحصن مبنی بر تظلم و دادخواهی را به معنی فتنه‌گری اعلام کرد و گفت ما به چنین کسی رای اعتماد نمی‌دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آقای نیلی احمدآبادی را به جرم امضای تظلم ۸۸ استاد دانشگاه از مقام رهبری به خاطر قضیه حمله عده‌ای به دانشکده فنی دانشگاه تهران و ضرب و شتم بازداشت دانشجویان فتنه‌گر نامیدیم و به او رای اعتماد ندادیم. آقای دانش آشتیانی را هم به جرم امضای یک نامه انتقادی در جریان حوادثسال ۸۸ فتنه‌گر نامیدیم و هرچه گفت اطلاعی از آن نامه ندارم و نام من را بی‌خبر جزو امضاکنندگان قرار داده‌اند از او نپذیرفتیم و گفتیم الان دیر است. باید همان موقع تکذیب می‌کردید. همچنین آقای دانش آشتیانی را که جرم همکاری با حزب مشارکت ضد نظام دانستیم و گفتیم صلاحیت وزارت را ندارد.

مطهری ادامه داد: اکنون آقای فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شده است در حالی که وی در کارنامه سیاسی خود امضای نامهای را به همراه آقایان خاتمی، موسوی و کروبی و دهها استاد دانشگاهها و افراد سیاسی دیگر خطاب به مراجع تقلید در اعتراض به نحوه برخورد ماموران امنیتی و نظامی با مردم معترض دارد.