نجفی از وزارت علوم خداحافظی کرد

به گزارش افکارنیوز، محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی از تمامی مسئولان و کارکنان این وزارتخانه و مسئولان دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در مدت زمان تصدی این وزارت تشکر و قدردانی کرد.

متن کامل پیام نجفی به شرح ذیل است:


اکنون که تقدیر، موافق تدبیر شده و هنگام وداع فرا رسیده است، بر خود فرض می‌دانم به مصداق «مَن لَم یشکر المخلوق لَم یشکر الخالق» مراتب سپاسگزاریم را از یکایک مدیران و کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روسا و سرپرستان محترم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اعلام نمایم.

برای اینجانب که پرورده این نهاد علمی هستم و تعلّق خاطری دیرین به دانشگاه و دانشگاهیان دارم و نخستین تجربه های مدیریتی‌ام را در این وزارتخانه کسب کرده‌ام، بازگشتی از پس سه دهه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بسیار خاطره انگیز و سرشار از احساسات دلپذیر بود، همچون کسی که سال‌های دور از خانه را به مراجعتی نامنتظر پیوند زده است. خداوند منّان را که همواره دست حمایت و هدایتش یاریگرم بوده است، برای این توفیق بزرگ سپاسگزارم.

در مدت سه ماه و اندی که از سر احساس تکلیف و ادای دین به دولت تدبیر و امید و جامعه علمی کشور، در این وزارتخانه حضور داشتم، افتخار همکاری با مدیرانی دلسوز و کارکنانی وظیفه شناس و دانشورانی فاضل را یافتم و از این رو به آینده توسعه علمی کشور بیش از پیش امیدوار شدم. ناگفته پیداست که این فراق و جدایی امری اعتباری بوده و دل و ذهن و جان من همواره در کنار همکاران و همراهان عزیزی که در این سنگر تلاش می‌کنند خواهد بود.

ضمن تشکر و قدردانی مجدد از تمامی دست اندرکاران این مجموعه بزرگ، به ویژه مدیران وزارتخانه و روسا و سرپرستان محترم دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری که در طی این مدت در انجام امور از هیچ گونه مساعدت و هماهنگی دریغ نورزیدند و مرا در انجام وظیفه‌ای خطیر در برهه‌ای حسّاس یاری رساندند، از ایزد متعال برای همه مجاهدان راه علم و معرفت در کشور عزیزمان ایران، توفیق روزافزون و سرافرازی و سعادت و سلامت، مسئلت و برای وزیر محترم جدید آرزوی موفقیت و حسن عاقبت دارم.

امیدوارم همه همکاران ارجمند کاستی‌ها و تقصیرهای این حقیر را به دیده اغماض نگریسته، خاطره خوشی از این مدت کوتاه همکاری در ذهنشان نقش بسته باشد.

" و اخر دعوینا أن الحمد لله ربّ العالمین "

محمدعلی نجفی