تلاش اصلاح‌طلبان برای عدم رای اعتماد به وزیر

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه رای اعتماد امروز مجلس در مورد وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس امروز تلاش داشتند تا وزیر پیشنهادی دولت نتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد و علی‌رغم سخنرانی آنها به عنوان موافق دو وزیر پیشنهادی قبلی هیچ یک از آنان حاضر نشدند تا امروز در موافقت با محمد فرهادی صحبت کنند.

وی افزود: رای امروز نمایندگان به وزیر پیشنهادی علوم این پیام را برای رئیس‌جمهور به همراه داشت که متوجه شود کسانی دلسوز دولت وی هستند که دلسوز نظام و انقلاب هستند و متعهد به نظام و انقلاب هستند و موفقیت دولت را موفقیت نظام می‌دانند و رئیس‌جمهور باید بداند که تنها کسانی که می‌تواند به آنها تکیه کند جریان انقلاب و جریان درون نظام است نه کسانی که به دنبال سهم‌خواهی و منافع شخصی خود هستند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: آنچه که احزاب سیاسی اصلاح‌طلب تاکنون دنبال می‌کردند این بود که رئیس‌جمهور طبق زیاده‌خواهی‌های آنها عمل کند و لذا این افراد نه دلسوز نظام و نه دلسوز دولت بوده بلکه دلسوز منافع خود هستند. رئیس‌جمهور باید این موضوع را درک کند که این افراد کمکی به وی نمی‌کنند بلکه به دنبال مصادره دولت هستند.

موسوی‌نژاد بااشاره به نطق علی مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم خاطرنشان کرد: صحبت‌های آقای مطهری نه در جهت مخالفت با وزیر بلکه در جهت مخالفت با دولت و مجلس و توهین به این دو قوه بود و اینکه قوای مجریه و مقننه را اهل معامله بداند به معنی حمایت از دولت نیست.

وی افزود: در مورد دو وزیر پیشنهادی قبلی برای تصدی وزارت علوم و همچنین مورد استیضاح آقای فرجی‌‌ذانا سایت‌ها و روزنامه‌ها و لیدرهای اصلاح‌طلب تمام تلاش خود را به کار می‌گرفتند تا استیضاح رای نیاورد و یا وزرای پیشنهادی بتوانند رای اعتماد مجلس را به دست آورند اما برای محمد فرهادی هیچ تلاشی از سوی اصلاح‌طلبان در جهت حمایت از وی صورت نگرفت و حتی بعضا توصیه می‌کردند که به آقای فرهادی رای اعتماد داده نشود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس ادامه داد: این اقدامات اصلاحطلبان معنای دیگری دارد و آنها میخواهند تا دولت را در مقابل مجلس و حتی در مقابل نظام قرار دهند و آنها خیر و صلاح دولت را نمیدانند.