هسته اصلی طیف هاشمی مشخص شد

*هاشمي رفسنجاني درصدد تشكيل ائتلافي از جريان دوم خرداد و جريان انحرافي

در همین ارتباط عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: هاشمی رفسنجانی ضمن آنکه مدیریت دو طیف جریان دوم خرداد و جریانی از اصولگرایان که موضع خود را با فتنه مشخص نکرده اند، سامان دهی می کند؛ درصدد است ائتلافی از دو جریان مذکور تشکیل دهد.

مجتبی شاکری، عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی اقبالش را در دو دوره اخیر ریاست جمهوری امتحان کرده است گفت: هاشمی رفسنجانی به صورت مستقیم در ریاست جمهوری نهم و به طور غیرمستقیم، پنهان و پشت صحنه جریان فتنه در ریاست جمهوری دهم اقبالش را امتحان کرد که توفیقی نداشت و این عدم توفیق در دو صحنه گذشته، نشان می دهد وی موفقیت چندانی در انتخابات مجلس نهم که از مدتها قبل نیز رایزنی های خود را شروع کرده تا بتواند خواسته خود را محقق کند، نخواهد داشت.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: هاشمی رفسنجانی ضمن آن که مدیریت دو طیف جریان دوم خرداد و جریانی از اصولگرایان که موضع خود را با فتنه مشخص نکرده اند، ساماندهی می کند درصدد است حلقه اتصالی بین دو جریان مذکور باشد.

وی همچنین درخصوص اینکه آیا فتنه گران، کارگزاران و چهره های جدید می توانند در طیف هاشمی رفسنجانی قرار گیرند، تصریح کرد: وی هرگز لفظ فتنه را در ادبیات سیاسی خود به کار نمی برد و قائل به وجود چنین جریانی در نظام نیست.

شاکری با بیان اینکه، اصولگرا کسی است که اصول ارزش های انقلاب، نظام و ولایت را حفظ کند اظهار داشت: کسی که نسبت به جریان فتنه بی تفاوت باشد، سکوت کند، یا موضع خود را روشن نکرده باشد، ما آن را اصولگرا نمی دانیم.

*تلاش طیف موسوم به هاشمی برای جذب اصولگرایان مردود

عضو جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تلاش طیف موسوم به هاشمی برای جذب اصولگرایان مردود، گفت: ‌این طیف برخی مشکلات عرصه سیاسی کشور را رصد کرده و به آن دامن می زند و در تلاش است برخی اصولگرایان مردود را نیز جذب کند.

سیدمصطفی میریان، عضو جامعه اسلامی مهندسین درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص طیف موسوم به هاشمی گفت: طیف موسوم به هاشمی بدنبال این است تا برخی مشکلات عرصه سیاسی کشور را رصد کرده و به آن دامن زنند همچنین در تلاشند برخی اصولگرایان را جذب کنند.

وی با نام بردن از احزاب و تشکل های موجود در طیف هاشمی افزود: حزب کارگزاران سازندگی که فعالیتش کم شده و حزب اعتدال و توسعه که فعال تر است، از احزاب تشکیل دهنده این طیف هستند.

این عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: مجموعه های " چکاد آزاد اندیشان " و " کانون اسلامی مهندسین " و بعد از آن جریان های دیگر دوم خرداد و مشارکت از احزاب نزدیک به طیف موسوم به هاشمی هستند.

*طیف هاشمی ترکیبی از اصلاح طلبان تندرو و اصولگرایان مردود شده خواهد بود

در ادامه همچنین عضو فراکسیون اقلیت مجلس، فراکسیون متبوعش را به زیرمجموعه هیچ کدام از طیف های تندروی اصلاح طلبی متمایل ندانست و گفت: طیف هاشمی با ترکیبی از اصلاح طلبان تندرو و اصولگرایان مردود وارد رقابت انتخاباتی خواهد شد.

نصرالله ترابی قهفرخی، نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مشی اقلیت مجلس را برای ورود به انتخابات مجلس جدای از دیگر گروههای اصلاح طلب معتدل و خط امامی ندانست و اظهار داشت: اصلاح طلبان نیز همچون دیگر طیف ها، شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی خود می دانند و در این انتخابات نیز حضوری حداکثری و فعال خواهند داشت.

این عضو فراکسیون اقلیت تصریح کرد: اصلاح طلبان هنوز تصمیم و برنامه خاصی درخصوص نحوه ی حضور انتخاباتی شان اتخاذ نکرده اند.

وی همچنین؛ کمیسیون متبوعش را جدای از طیف های اصلاح طلبی عنوان کرد و گفت: اقلیت مجلس، تمام سعی خود را برای حضور مستقل و غیرجزبی در انتخابات خواهد داشت.

ترابی درخصوص طیف موسوم به هاشمی نیز گفت: طیف مذکور نیز از جمله جریانات شرکت کننده و تاثیرگذار در انتخابات آتی خواهند بود.

این نماینده اصلاح طلب، هسته اصلی شکل دهنده طیف هاشمی را اصلاح طلبان تندرو و برخی اصولگرایان مردود شده از بدنه جریان اصولگرایی برشمرد.

*اصلاح طلبان تندرو با معدود اصولگرایان مردود شده در مجموعه بزرگ اصولگرایی، هسته کوچک طیف هاشمی را تشکیل می دهند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نیز در ادامه گفت: برخی اصلاح طلبان تندرو با معدود اصولگرایان مردود شده در مجموعه بزرگ اصولگرایی، هسته کوچک طیف هاشمی را تشکیل می دهند.

سید مهدی جولایی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، حضور سلایق و افکار مختلف معتقد به چارچوب های نظام را لازمه برگزاری انتخاباتی سالم و پرنشاط دانست و جریانات و گروه های مختلف سیاسی را ملزم به تعیین خطوط قرمز نسبت به جریان فتنه و انحرافی کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت و گسترش هرچه بیشتر طیف اصولگرایان پایبند به ارزش های نظام و انصاب و امام(ره)، طیف هاشمی را متشکل از برخی اصلاح طلبان، کارگزاران و اصولگرایان مردود شده از جبهه متحد اصولگرایی عنوان کرد.

وي با بيان اينكه تمامي اصولگرايان زيرمجموعه هاي خود را به حفظ و پايبندي به وحدت مثال زدني اصولگرايان تشويق مي كنند،ادامه داد:ضمن اينكه اميدواريم اصولگرايان ليست واحد و منسجمي ارائه دهند،احتمال اينكه عده اي معدود از اصولگرايان نتوانند خود را با شرايط مجموعه اصوگرايي وفق داده و به طيف هاشمي بپيوندند،وجود دارد.