کیهان نوشت:اين مجادلات به دنبال اظهارات ويديويي مجتبي واحدي مشاور كروبي (متواري به واشنگتن) شدت گرفت كه از يك سو تصريح كرده بود ديگر اصلاح طلب نيست و از سوي ديگر اصلاح طلبان را متهم به خيانت كرده بود. به دنبال اين اظهارات زد و خورد قبيله اي اپوزيسيون عليا و سفلا شدت گرفت.
در این میان شماری از اعضای سرخورده حلقه لندن به دفاع از خاتمی و تخطئه کسانی چون واحدی پرداختند. سعید رضوی فقیه در توجیه مواضع مذبذب خاتمی، در جرس نوشت «سخنان خاتمی را باید جدی گرفت، احتیاط همیشه از سر ترس نیست به ویژه وقتی با مسئولیت پذیری اخلاقی و حقوقی انجام دهیم… حکومت بدنه ای اجتماعی دارد که نباید و نمی توان به نقش و تاثیرگذاری اش چشم را بست.
ابراهیم نبوی اما با لحنی صریح تر واحدی را مورد خطاب قرار داد و نوشت: اظهارات شما باعثشد تا برخی طرفداران آقای خاتمی از جمله نویسنده دچار ناراحتی شوند. برخی این ناراحتی را به صورت واکنش های گاه تند و عصبی بروز داده و برخی نیز با دیدن استقبال رسانه هایی مانند کیهان، از آنچه شما فرمودید دچار یأس و سرخوردگی شدند. اما بیش از هر چیز، اثر اظهارات شما ایجاد شکاف در صفوف[؟!!] جنبش اعتراضی در خارج از کشور و فضای مجازی شد.
وی بدون اشاره به رفتارهای ساختارشکنانه کروبی نوشت: چگونه می شود کسی سخنگوی شیخ اصلاحات باشد و خود را اصلاح طلب نداند… من می دانم شما بدون یادداشت سخن گفته اید و ممکن است در هنگام سخن گفتن عصبانی شده باشید[پیام ویدیویی ضبط شده است!]
نبوی در پایان نوشت؛ من به دلیل شرایط سنی و شتابی که برای بازگشت به ایران دارم، ترجیح می دادم که با ریختن مردم به خیابان کار حکومت یکسره می شد، اما راستش را بخواهید اولا معتقد نیستم که در ایران شرایط عینی انقلاب وجود دارد، ثانیا معتقد نیستم که مردم ایران حاضرند برای سقوط حکومت به خیابان بروند، ثالثا معتقدم این فضای انقلابی معتدل فریب فضای برخی از ایرانیان مستقر در فرنگ است و ربطی به داخل کشور ندارد.
اما در پی انتشار مواضعی مشابه مواضع «جرس» سایت بالاترین به دفاع از واحدی پرداخت و از جمله در مطلبی تحت عنوان «پاسخ به دون کیشوت اصلاحات» خطاب به جرسی ها نوشت: «آقای ابراهیم نبوی بار دیگر اسب تروا را زین کرد و برای دفاع از ناموس اصلاحات به میدان آمد. اظهارات اخیر ایشان در انتقاد از آقای واحدی البته شگفت انگیز نبود. برعکس باید پرسید دو تفنگدار دیگر، آقایان مهاجرانی و کدیور کجایند. من قصد ندارم از آقای واحدی دفاع کنم. ایشان از بیرونی - اندرونی اصلاح طلب باشی هایی مثل آقای نبوی هم خوب با خبرند و می دانند در پس پرده به قول مش قاسم چه «بی ناموسی هایی» در جریان بوده و هست. به همین علت است که آقای نبوی هول هولکی آمده چهارسوق جنبش سبز را قرق کند تا اهل محل فراموش نکنند لوتی این برزن کیست.
«نبوی» استقبال رسانه هایی مانند کیهان از آنچه آقای واحدی گفته را دلیل یأس و سرخوردگی برخی دانسته اند. اولاً کسی که می خواهد در نتیجه نوشته کیهان مأیوس شود تا بحال از یأس به حال اغما در آمده و دیگر قدرت کیهان خوانی ندارد. ثانیاً، حضرت عالی که در جریان ۲۲ بهمن ۸۸ با برنامه اسب تروای خود شش - هفت ماه خوراک کیهان و کیهان ها را فراهم کردید، چند نفر را مأیوس فرمودید؟ اتفاقاً همین نوشته اخیر شما هم خوراک کیهان خواهد شد، پس چرا می نویسید؟»
سایت روزنت هم با تخطئه روش کج دار و مریز خاتمی نوشت: برخی توهین های زشت به واحدی شد که قلم از نوشتن آنها معذور است. اما مدعیان درباره لزوم وحدت جنبش سبز گفته اند و سخنان او را به مصلحت نمی دانند. بیان چنین سخنانی نشان می دهد حرف های واحدی درست بوده است. خاتمی گرچه پیش شرط های مناسبی برای حضور در انتخابات تعیین کرده اما کیست که نداند خاتمی مرد وعده های شیرین دادن و پاپس کشیدن از آن است؟ چه کسی برگزاری انتخابات مجلس هفتم یا ریاست جمهوری نهم را فراموش کرده؟ همچنین فراکسیون اقلیتی در مجلس هشتم پدید آمده که هیچگونه کار مفیدی تاکنون انجام نداده است.
گویانیوز هم با لحنی آمیخته با طنز و هجو و از زبان اصلاح طلبان نوشت: آقای واحدی چرا در انتخابات شرکت نمی کنی؟ چرا به حرف های خاتمی گوش نمی کنی؟ مگر از جانت سیر شده ای؟ شما مگر می خواهی از همه محافل و رسانه های سبز بیرونت کنند؟ مگر می خواهی از نان خوردن بیفتی؟ مگر می خواهی از صحنه رسانه های اینترنتی محو شوی؟ مگر می خواهی متهم به همکاری با حکومت برای افزایش رأی اقتدارگران در انتخابات شوی؟ شما مگر نمی دانی تحریم انتخابات باعثشده هاشمی رفسنجانی رای نیاورد و ما از نان خوردن بیفتیم؟ آدمی که سیاست را نمی فهمد بهتر است کار سیاسی نکند و ویدئو پر نکند و اگر کرد مطمئن باشد ما اصلاح طلبان با شعور همچون آبرویی از او می بریم که تا ابد از صحنه محو شود و ترجیح بدهد در ایران و در بند ۲۰۹ اوین باشد ولی در واشنگتن و پاریس نباشد. اوهوی! واحدی! فهمیدی چه گفتیم؟ خوب حالی ات شد؟ حالا داوطلبانه مثل بچه های خوب آنچه را گفتی تکذیب کن. آفرین پسر خوب!
اما یکی از با مزه ترین تحلیل ها در این حمله و دفاع رسانه ای، اقدام سایت «راه توده» است که به دفاع جانانه از «اصلاح طلبان» و خاتمی برخاسته است. این دفاع صحت سخنان اخیر فرخ نگهدار رئیس گروهک منحله فدائیان خلق را تأیید می کند که تصریح کرده بود جریان چپ و اصلاح طلب همان راه و تفکرات سازمان مجاهدین خلق را در پیش گرفت. «راه توده» نوشت: آقای واحدی سردبیر سابق و از راه دور روزنامه «آفتاب یزد» است. این روزنامه بسته شد[!؟] و آقای واحدی هم رفت در پی مصاحبه و گفتگو و سخنرانی در خارج کشور. با بریده شدن پیوند ایشان با داخل کشور، آنچه برای همه کسانی که نظرات منسجم و پایداری ندارند و برعکس علاقه زیادی به سخن گفتن دارند، برای آقای واحدی نیز پیش آمد. یعنی بتدریج هماهنگ شد با شرایط حاکم بر خارج کشور و رفت دنبال آنچه در خارج برای آن دست می زنند و هورا می کشند. با پذیرفته نشدن وی به شورای هماهنگی راه سبز - که با سخنان اخیر آقای واحدی معلوم می شود تصمیم درستی بوده - حملات او به این شورا آغاز شد. بتدریج انتقاد از اصلاحات و محمد خاتمی را شدت داد و این اواخر هم اعلام کرده است که دیگر «اصلاح طلب» نیست! البته، این سخن آخر منطقی ترین و درست ترین سخنی است که ایشان در دوران اخیر بر زبان آورده است، به این شرط که به لوازم و ضروریات آن نیز پایبند باشد و باقی بماند. زیرا دولا دولا شترسواری نمی شود.
راه توده مي افزايد: به نظر ما در اين صورت است كه وزن افرادي مانند آقاي واحدي معلوم مي شود. زيرا وزني كه تا به امروز به آقاي واحدي در خارج كشور داده مي شد به خاطر آن بوده كه ايشان را به نادرست اصلاح طلب و نزديك به سران اصلاحات معرفي كرده اند و نه به خاطر حرف هايي كه اكنون او مي زند و سالهاست كه در خارج از كشور احساساتي تر از ايشان ديگران زده اند.