آموزه‌های التقاطی در فرقه عرفان حلقه

به گزارش افکارنیوز، این افراد با تغییر تعابیر مورداستفاده در این تمرینات و خلق اصطلاحات جدیدی که مبتنی بر ذائقه و پسند مخاطبان و شاگردان شرکت‌کننده در کلاس‌ها باشد به‌تدریج از ادعای آموزش روش‌های دیگران فاصله گرفته و خود را مبدع سبکی جدید و جهان‌شمول معرفی می‌کند.

ازجمله این قبیل فرق ضاله خطرناک که با اتصالات شیطانی سعی در اغوای مخاطب داشته است فرقه عرفان حلقه است. هرچند با توجه به مقابله صورت گرفته با این فرقه سعی کرده چنین مباحثی را پنهان کند و حتی خود را مقابله‌کننده با شیطان معرفی کند بااین‌وجود تجربیات افراد حین اتصال گیری در این فرقه، اظهارات آنان، علائم و ظهور مسائل غیرطبیعی شناخته‌شده در زندگی اتصال گیرندگان کاملاً مؤید ارتباط با اجنه در این روش است آنچه فرقه سعی دارد با اسامی خوش طمطراقی از چشم مریدان به دور دارد. حتی اگر فرقه تعالیمی مانند تسلیم محض شدن و یا ترمزدستی نماز و یا جلوگیری از نصب آیات قرآن در خانه در هنگام اتصال را در خود نداشت بازهم چیزی تغییر نکرده و علائم و شواهد جای تردیدی در این زمینه باقی نمی‌گذاشت.

این گونه فرق با استفاده از تکنیک «این همان نیست» سعی در پوشاندن اخذ تمرینات از فرق دیگر می‌شوند تا به نوعی خود را دارای توانایی درک والا جلوه داده و مانع از ریزش مریدان گردند. در اقدامی خنده‌دار یکی از سایت‌های وابسته به عرفان حلقه در متنی به نقل از سرکرده عرفان حلقه که به اتهام افساد فی‌الارض در انتظار صدور حکم قطعی و اجرای حکم در زندان به سر می‌برد اعلام کرده است حلقه استفاده از انرژی چاکراها اعلام شده است و از اعضای فرقه خواسته تا مانند مدعیان انرژی درمانگری از انرژی تعابیری مانند چاکراها نیز استفاده کنند هرچند که مسترهای این فرقه درگذشته مدعی بودند هیچ‌گونه اشتراکی باانرژی درمانی ندارند.
مهمترین روش مقابله با چنین فرقی بصرت افزایی و جلوگیری از رواج خرافات و تبیین معنویت و عرفان اسلامی برای علاقهمندان است تا راه برای شیادی چنین افرادی بسته گردد.