به گزارش افکارنیوز، آقای فیض‌الله عرب‌سرخی، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری ایلنا با اشاره به برخی تحلیل‌ها مبنی بر اینکه انتخابات آتی مجلس، پایان وحدت استراتژیک اصلاح‌طلبان با دولت خواهد بود، گفته است: باید بگویم که هیچ وقت بین دولت و اصلاح‌طلبان ائتلاف رسمی نبوده است که حال نگران شکستن آن ائتلاف باشیم. در برنامه‌های دولت اعتدال، عناصری از جنس تفکر اصلاح‌طلبی وجود داشته و دارد که این عناصر موجب می‌شود تا اصلاح‌طلبان از آقای روحانی و دولت حمایت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه عملاً فضای انتخابات شروع شده، این مسئله زودهنگام است اما به هر حال آغاز شده، گفته است: در کمتر دوره‌ای مشاهده کرده بودیم٬ فضای رقابتی برای انتخابات مجلس چنین زود هنگام شروع شود.

*بخش اول صحبت‌های آقای عرب‌سرخی، در واقع یک اعتراف سیاسی است.

اعترافی سیاسی و البته واقعی که جدای از آنکه پس‌زننده اظهار نظر معروف «روحانی با حمایت اصلاح‌طلبان بر سر کار آمد»! است؛ پس از انتخابات سال ۹۲ نیز بارها و بارها تلاش شد تا با اظهار نظرهایی مثل «اعتدالیون با اصلاح‌طلبان یکی هستند» و «اعتدال روش اصلاحات است» به رخ کشیده شود اما فی‌الواقع مشخص بود که چنین چیزی وجود خارجی ندارد و اظهارات آقای عرب‌سرخی هم به صورت درستی اصل ماجرا را برملا می‌کند.

و صد البته مبرهن است که این واقعیت سیاسی، در آینده‌ای نه چندان دور، انتقادات این روزهای اصلاح‌طلبان از دولت رئیس‌جمهور روحانی که عموماً به صورت زیر پوستی مطرح می‌شوند را علنی‌تر خواهد کرد و آخر پاییز نیز فرا می‌رسد.

چه اینکه باید اذعان کرد، اصلاح‌طلبان عضو دولت هم این روزها کم‌کم لب به انتقاد گشوده و برای مثال، خانم مولاوردی، معاون زنان رئیس‌جمهور اخیراً ضمن انتقاد از وزارت بهداشت و دولت، اعلام کرده احساس کسی را دارد که به صلیب کشیده شده است!

بخش دوم اشاره شده از صحبت‌های آقای عرب‌سرخی نیز یک واقعیت است که البته باید با تدقیق مشخص شود چه کسانی عوامل این فعالیت زودهنگام انتخاباتی و انتخاباتیزه شدن مضرّ فضای کشور هستند.

مسئله‌ای که قبل از آقای عرب‌سرخی در صحبت‌های آقای موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات نیز مورد اشاره قرار گرفت و او تأکید کرده بود که نباید زود فضا را انتخاباتی کنیم؛ اما یک جریان سیاسی خاص به این حرف‌ها وقعی نگذاشت و از دو سال قبل تا امروز از تعیین تکلیف برای هیئت رئیسه مجلس آینده گرفته تا تعیین اینکه چهره‌های مبرّز اصلاحات هم کاندیدا می‌شوند یا خیر و جاانداختن تئوری «مجلس کارآمد»(مجلسی که اصولگرایان در آن تعیین‌کننده نباشند!) را انجام داد.

فعالیت‌های زودهنگام و پرطمطراق آقای عارف نیز در این زمینه مثال‌زدنی است.

مقام معظم رهبری در یکی از بیانات خود پیرامون نکوهش فعالیت زودهنگام انتخاباتی میفرمایند:این فعالیتهای زودهنگام انتخاباتی موجب منحرف شدن ذهنها از مسائل اصلی، مشغول کردن افراد به یکدیگر، و برخی بدگوییها میشود و این، به ضرر مصالح کشور است.