ارجاع شکایت هاشمی از رسایی به مجلس

به گزارش افکارنیوز، سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع مهدی هاشمی اظهار داشت: روز گذشته(سه‌شنبه) برای پیگیری شکایت‌های موکلم از آقای رسایی به دادگاه ویژه روحانیت مراجعه کردم که اعلام کردند موضوع به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ارجاع شده است.

وکیل مهدی هاشمی افزود: اگر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، تشخیص دهند که اظهارات آقای رسایی خارج از وظایف نمایندگی وی بوده است، موضوع در دستور رسیدگی دادسرا و دادگاه روحانیت قرار خواهد گرفت.

علیزاده طباطبایی اضافه کرد: تا گنون دو تا سه شکایت از آقای رسایی به دلیل اظهاراتش علیه موکلم در دادسرای ویژه روحانیت مطرح کرده‌ایم اما هیچ یک رسیدگی نشده است.

وکیل مدافع مهدی هاشمی گفت: تمامی این شکایت‌ها از سوی مهدی یا خانواده آیت الله هاشمی بوده و شخص ایشان تاکیده به هیچ وجه از هیچ فردی شکایت نمی‌کند.

ارائه نامه ۱۱۰ نماینده مجلس به قاضی مهدی هاشمی برای برگزاری علنی دادگاه


دهم آبان ماه امسال نیز حجت الاسلام رسایی قبل از آغاز جلسه محاکمه مهدی هاشمی در دادگاه حضور یافت و نامه امضا شده توسط ۱۱۰ نماینده مجلس مبنی بر برگزاری علنی دادگاه را به قاضی مقیسه تحویل داد.

وی پس از خروج از دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: بارها از سوی دادستان اعلام شده که در مورد این پرونده فشار زیادی به قوه قضاییه وارد است. ما همانطور که اعلام کردیم مسیر این پرونده و فشار‌هایی که وارد می‌شود را رصد می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما معتقدیم که دستگاه قضایی کشور به جد کار خود را انجام می‌دهد و بالاخره گاهی نشانه‌ها و قرائنی پیدا می‌شود که برخی از دستگاه‌ها تحت تأثیر این فشارها قرار می‌گیرند و تحرکاتی می‌کنند. مجلس وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهد اما در بحثمناظره ما استقبال می‌کنیم اما نه با وکلا چرا که آنها بابت هر قدمی که در پرونده بر می‌دارند حق الوکاله می‌گیرند و طبیعی است که بازار گرمی‌ هم می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مهدی هاشمی دیگر مثل جلسات اول دادگاه از درب اصلی وارد نمی‌شود گفت: هیچ متهم عادی با ماشین به صورت ویژه وارد دادگاه نمی‌شود و همه از در اصلی می‌روند و این رفت و آمدهای ویژه به آن معناست که انها نمی‌خواهند با افکار عمومی مواجهه شوند.

دعوت رسایی به مناظره درباره مهدی هاشمی


علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی در واکنش به اظهارات رسایی، وی را به مناظره دعوت کرد که رسایی در پاسخ به این دعوت گفت: من تنها با شخص مهدی هاشمی مناظره می‌کنم و قرار نیست وی در مطبوعات هم وکیل داشته باشد.

قرائت پاسخ مهدی هاشمی به اظهارات رسایی در مجلس


اخیرا نیز علیزاده طباطبایی بعد از خروج از دادگاه مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران اعلام کرده پاسخ خود را نسبت به اظهارات آقای رسایی به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم کردیم و در صورت تایید هیات رییسه مجلس در صحن علنی قرائت خواهد شد.

وی در خصوص اظهارات اخیر حمید رسایی در مجلس نیز گفت: برای ما سوال است که چرا علیه آقای رسایی هیچ اقدامی انجام نمی‌شود و به شکایت‌های ما توجه نمی‌کنند. به دادستان ویژه روحانیت نیز این موضوع را گفته‌ایم اما تاکنون رسیدگی نکرده‌اند.

علیزاده طباطبایی درباره اظهارات رسایی در خصوص اتهامات موکلش گفت: در ابتدا اتهامات آقای هاشمی را اقتصادی مطرح می‌کردند اما بعدها عنوان کردند که وی در آشوب‌های سال ۸۸ نقش داشته است درصورتی که هاشمی در این قضایا حضور نداشته و در هیچ تظاهراتی نبوده است و تمامی فعالیت های موکلم مربوط به قبل از انتخابات سال ۸۸ است. تمامی اظهاراتی که رسایی مطرح کرده حاصل ذهن بیمارش است.

رسایی: بیشتر از خانواده هاشمی به برگزاری دادگاه اصرار دارم


بر اساس این گزارش، حجت الاسلام حمید رسایی ۱۳ دی ماه امسال درباره شکایت خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی از خود گفت: در مورد شکایت خانواده هاشمی در دادگاه ویژه روحانیت حضور یافته‌ام و پرونده در حال حاضر، بعد از مراحل بازپرسی به دادگاه رفته اما در جلسه اول دادگاه فقط محسن هاشمی به وکالت از بقیه حاضر شده بود که قاضی با توجه به عدم ارائه وکالت رسمی محسن، فقط به ادعای شکایت محسن هاشمی رسیدگی کرد.

وی افزود: محسن هاشمی هم در این جلسه دادگاه فقط به کلی‌گویی اکتفا می‌کرد و مدعی بود که بنده به آنها توهین کرده‌ام ولی حتی نطق بنده را نخوانده بود تا بگوید کجای نطقم توهین است و در پاسخ به قاضی که می‌پرسید از کدام قسمت نطق رسایی شاکی هستید فقط به‌صورت کلی می‌گفت که همه جای نطق رسایی توهین به خانواده هاشمی است.
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: این دادگاه، ادامه دارد و بنده بیشتر از خانواده آقای هاشمی به برگزاری آن اصرار دارم برای همین هم مستندات و استدلال‌های خودم را جهت ارائه به دادگاه آماده کرده‌ام، ولی آنها تاکنون تأخیر کرده‌اند و حاضر به ارائه مستندات خود نشده‌اند.

مهدی هاشمی به تازگی نیز از کاوه اشتهاردی مسئول نشریه رمز عبور به دلیل انتشار بخشی از کیفرخواستاش به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرده است.