فتنه‌گران باید تقاص پس بدهند

به گزارش افکارنیوز، بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی از تلاش عده‌ای برای رفع حصر سران فتنه به‌عنوان «شبه فتنه» یاد کرد و گفت: گویا تقسیم کاری صورت گرفته است و می‌خواهند فضای جامعه را با هدف خلاص کردن تعدادی مجرم که کشور را ماه‌ها در حاشیه یک پرتگاه سقوط و در آستانه یک جنگ داخلی قرار دادند، احساسی کنند.

وی انکار رأی مردم در انتخابات سال ۸۸ را به دیکتاتوری تشبیه کرد و افزود: این «شبه دیکتاتورها» به خیابان‌ آمدند تا نتایج انتخابات را تغییر دهند.

* فتنه‌گران باید تقاص پس بدهند

بیرانوند در ادامه گفت: امروز عده‌ای سعی دارند با ایجاد فضای احساسی اینگونه القا کنند که سران فتنه که در حصر قرار دارند، افرادی پیر و مریض هستند و از آنجا که اسلام دین رأفت و بخشش است، باید اینها بخشیده شوند، در حالی که اینها چه پیر و چه جوان مجرمند و باید تقاص کارهایی را که کرده‌اند پس بدهند.

وی با طرح این سؤالات که تکلیف خون‌های ریخته شده و تخریب‌های صورت گرفته در فتنه ۸۸ و نیز تحریم‌های تشدید شده به واسطه فعل سران فتنه چه می‌شود، اظهار داشت: تصور می‌کنم موضوعی که رئیس‌جمهور راجع به رفراندوم مطرح کرد گوش چشمی به این موضوع نیز دارد.

* در دوره‌های قبل هرگاه قافیه تنگ می‌آمد بحثرفراندوم مطرح می‌شد

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: پیشتر هم بعضی جناح‌های سیاسی هرگاه قافیه را تنگ می‌دیدند برای انحراف ذهن مردم بحثرفراندوم را مطرح می‌کردند.

وی در توضیح ادامه داد: تلاش این عده انحراف ذهن مردم از تحقق وعده‌های داده شده جهت حل مشکل اشتغال و افزودن بر طول و عرض سفره مردم است.

بیرانوند ادامه داد: سرابی به مردم نشان دادند که اگر ما وارد فضای مذاکره و رفع تنش با کشورهای غربی شویم معجزه اقتصادی رخ می‌دهد، در حالی که هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداد و درصد بالایی از مردم ما دیگر به این وعده‌ها هیچ اعتقادی ندارند، زیرا یقین دارند غربی‌ها تحت هر شرایطی فشار را علیه ما ادامه خواهند داد.

وی هدف از فضا‌سازی‌های اخیر را منحرف کردن ذهن مردم عنوان کرد و افزود: هدف دیگر، محو کردن اصل فتنه ۸۸ است و ما خوشحالیم که مردم با این فضاسازی‌ها همراهی ندارند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: نتایج نظر‌سنجی وزارت اطلاعات نشان می‌دهد که درصد بالایی از مردم به آمریکا اعتماد نداشته و ارتباط میان فضای اقتصادی کشور با نتایج مذاکرات را اندک می‌بینند و معتقدند غربی‌ها اجازه نمی‌دهند ما از این معبر عبور کنیم.

وی تصریح کرد: یک جنبه بحثرفراندوم به فعالان فتنه بازمی‌گردد، به علاوه بعضی می‌خواهند فضای کشور را مهندسی کنند، اما این افراد به مقاصد‌شان نخواهد رسید.

* دولت تصور می‌کند اختیاراتش کم است

بیرانوند از ضعف برنامه دولت سخن گفت و با اشاره به اینکه دولت کمبود اختیارات ندارد، گفت: اینکه دولت متعرض اختیارات سایر دستگاه‌ها می‌شود و رئیس جمهور یکی از عوامل پیش نرفتن کار خود را نهادهای دیگر تصمیم‌گیر می‌خواند یعنی دولت اختیارات خود را کم تصور می‌کند، در حالی که رؤسای جمهور قبل در سال‌های اول ریاست جمهوری خود با همین اختیارات کار کرده‌اند و تنها در انتهای دوره که تحت فشار قرار می‌گرفتند، یادشان می‌آمد که اختیاراتشان اندک است، اما آقای روحانی همین ابتدای دوره میل دارد که اختیارات رئیس‌جمهور افزایش یابد.

* دولت به‌جای تعرض به اختیارات سایر دستگاه‌ها با آن‌ها هماهنگ باشد

وی با توصیه به رئیس‌جمهور برای هماهنگی با سایر دستگاه‌ها به جای تعرض به اختیارات آنها ادامه داد: برای حل مسائل اقتصادی ایجاد اشتغال و افزودن به طول و عرض سفره مردم و نیز بهبود فضای فرهنگی کشور، تقویت نهاد خانواده و گسترش عدالت دولت باید با دستگاه‌های دیگر هماهنگ بود.

* دغدغه جوان بیکار امروز رفع حصر از دو مجرم نیست

نماینده مردم بروجرد در مجلس، طرح اهداف مجازی به جای اهداف واقعی را کاری ناشیانه عنوان کرد و گفت: آن جوانی که اکنون بیکار است و مشکل ازدواج دارد دغدغه‌ فکری‌اش رفع حصر از دو مجرم نیست و با توجه به تسلط رئیس جمهور بر جنگ روانی به نظر می‌رسد دولت در حال ترسیم اهداف مجازی برای مردم است.

* طرح بعضی موضوعات پوشش برای تأمین مطالبات اصلاح‌طلبان است

بیرانوند همچنین هدف از طرح بعضی موضوعات در سخنان دولتمردان را ایجاد پوشش برای تلاش در جهت تأمین مطالبات اصلاح‌طلبان برشمرد و گفت: به‌طور قطع، این مطالبات محقق نخواهد شد، زیرا در هر نظام قضایی فتنه‌گران و کودتاگران محاکمه می‌شوند و متناسب با جرایمی که مرتکب شده‌اند باید تقاص پس دهند.

وی با جعلی خواندن نقشه راه دولت برای حل مسائل داخلی و خارجی کشور افزود: به فرض که این نقشه راه را پی گرفته و اهداف آن را محقق کنیم، باز هم به نتیجه نخواهیم رسید.

بیرانوند در این باره گفت: ‌ آن چه این نقشه راه به‌دنبال آن است تحقق دستور العمل‌هایی است که نهایتاً سراب یک جامعه توسعه یافته غربی را در کلیه شئون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به ما نشان می‌دهد؛ جوامعی که اکنون در بطن آن بی‌عدالتی موج زده، خلأ اخلاق وجود دارد، خانواده جایگاه ندارد، فقر، فساد و تبعیض بیداد می‌کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید بهجای کرنش در برابر کدخدای جبهه استکبار به نسخههای داخلی خود اعتماد کنیم.