زمان دیدار ظریف و کری به وقت تهران

به گزارش افکارنیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که بامداد فردا در راس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به منظور دیدار و گفتگو با جان کری همتای آمریکایی خود راهی ژنو می‌شود، قرار است فردا ساعت ۱۱:۳۰ به وقت ژنو(۱۴ به وقت تهران) به رایزنی می‌پردازند.

ظریف، پس از این رایزنی‌ها ژنو را ترک و به چند کشور اروپایی سفر خواهد کرد.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف و دیگر اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای، ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند و قرار است رایزنی‌های دوجانبه ایران و آمریکا در سطح معاونان روزهای ۲۵ تا ۲۷ دی ماه در ژنو برگزار شود. ویلیام برنز قائم مقام سابق وزیر خارجه آمریکا و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در این دور از گفت‌وگوها با تیم مذاکره کننده ایرانی به گفت‌وگو خواهند نشست.

معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا و کارشناسان دو کشور در یازدهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای که ۲۴ تا ۲۶ آذر ماه در شهر ژنو برگزار شد، طی ۲ روز رایزنی فشرده و جمعا ۱۲ ساعت به گفت‌وگو پرداختند و عراقچی این مذاکرات را فشرده، سازنده و مفید خواند.

آنگونه که پیش از این سید عباس عراقچی اعلام کرد: روز چهارشنبه ٢۴ دی ظریف و جان کری به ژنو خواهند رفت تا پیش از مذاکرات دوجانبه معاونان خود با یکدیگر دیدار کرده و راهنمایی‌های لازم را به عمل آورند. متعاقباً طی روزهای ٢٥ الی ٢٧ دی هیأت‌های مذاکره کننده ایرانی و آمریکایی در ژنو مذاکره دوجانبه خواهند داشت و روز ٢٨ دی نیز مذاکرات ایران و ١ + ٥ در سطح معاونان برگزار خواهد شد.

عراقچی همچنین گفت که قبل و بعد از این مذاکرات، با بقیه اعضای ۱ + ۵ نیز به صورت دوجانبه ملاقات و مذاکره صورت خواهد گرفت.

روز گذشته نیز سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در گروه ۱+۵ با سفر به تهران با محمدجواد ظریف وزیر خارجه و سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف به رایزنی درباره برنامه هستهای پرداخت.