آمریکا باید از تغییر نظام در ایران حمایت کند!

به گزارش افکارنیوز، «تام کاتن» سناتور ارشد ایالت «آرکانزاس» آمریکا در نشست «سیاست محافظه‌کارانه اقدام میراث۲۰۱۵» ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران تصریح کرد که آمریکا به طور مداوم در مقابل خواسته‌های ایران تسلیم شده است.

پایگاه «دیلی سیگنال» گزارش کرد که کاتن در این نشست از برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد و گفت که ایران با قابلیت تسلیحات هسته‌ای ممکن است منجر شود که تهران رژیم صهیونیستی و آمریکا را هدف حملات خود قرار دهد.

این سناتور آمریکایی با اشاره به این مورد ادامه داد، علیرغم خطراتی که ایران هسته‌ای دارد، دولت اوباما همچنان آرام و ساکت است.

وی تأکید کرد که مذاکره‌کنندگان آمریکایی بارها مقابل خواسته‌های ایران تسلیم شده‌اند و حق غنی‌سازی اورانیوم را به ایران واگذار کرده‌اند و به این کشور اجازه داده‌اند رأکتور تولید پولوتونیوم خود را حفظ کند و تنها از ایران خواسته‌اند به جای آنکه سانتریفیوژهایش را برچیند، تنها اتصالات آنها را قطع کند.

کاتن افزود که آمریکا به ایران اجازه تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته را داده است و ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران و برنامه موشکی را از میز مذاکرات حذف کرده است و حتی با تعیین تاریخ انقضا برای هرگونه توافق نهایی با ایران موافقت کرده است و در عین حال در قبال این امتیازاتی که به ایران داده‌ است، میلیاردها دلار نیز در راستای کاهش تحریم‌ها اعطا کرده است.

این سناتور آمریکایی در حالی چنین ادعاهایی را مطرح کرده است که ایران طبق توافق ژنو به تمامی تعهدات خود در قبال برنامه هسته‌ای پایبند بوده است و در قبال فعالیت‌های هسته‌ای که محدود کرده است تنها بخش اندکی از دارایی‌های مسدود شده‌اش را دریافت کرده است.

این سناتور آمریکایی سپس در این نشست راهکاری ارائه کرد و گفت که آمریکا به منظور تغییر سیاست ایران باید از شیوه‌هایی چون تغییر نظام در ایران حمایت کند و دنبال کردن رویکردهایی چون سکوت و واگذاری امتیاز را متوقف کند و، تحریم‌های فلج‌کننده جدیدی را بنابگذارد و از تهدید به استفاده از زور در مقابل ایران دوری نکند.

وی به اظهارات اوباما اشاره کرد که تلاش داشت با حصول توافق نهایی با ایران، میراثریاست‌جمهوری برجای گذارد و گفت که اوباما با این کار امنیت ملی آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

کاتن در پایان نتیجهگیری کرد که علیرغم آرزوهای رئیسجمهور، تنها کنگره آمریکا است که مجوز قانونی برای لغو تحریمها علیه ایران را دارد.