بازنشر اظهارات حامی هتاکان به پیامبر(ص) در روزنامه اصلاح طلب

به گزارش افکارنیوز، ماجرای توهین نشریه شارلی ابدو به پیامبر اسلام و به دنبال آن جنجالی های بوجود آمده در پاریس طی روزهای اخیر واکنش های زیادی را در کشورهای اسلامی علی الخصوص ایران به خود اختصاص داده است.

بنابر این گزارش دفتر این نشریه که پیش از این هم بارها کاریکاتورهای موهن از شخصیت‌های مورد احترام اسلام و به خصوص پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) منتشر کرده بود، روز چهارشنبه هفته گذشته مورد هجوم دو فرد مسلح قرار گرفت و ۱۲ نفر از جمله ۲ پلیس کشته شدند.

پس از این حمله، عوامل باقی‌مانده نشریه از تلاش برای انتشار هرچه سریع‌تر یک ویژه‌نامه خبر دادند، ویژه‌نامه‌ای که «پاتریک پلو» یکی از ستون‌نویسان «شارلی» گفته بود، چهارشنبه همین هفته و به ۱۶ زبان منتشر می‌شود.

وقاحت نشریه «شارلی ابدو» تا جایی ادامه می یابد که «ریشارد مالکا» وکیل این نشریه به رادیو فرانسه می گوید ویژه‌نامه آتی، حاوی کاریکاتوری هجوآمیز از پیامبر اسلام خواهد بود.

هر چند توهین به پیامبر اسلام با واکنش های اعتراض آمیز مسلمانان سراسر جهان روبرو شد، اما برخی رسانه ها و نشریات داخلی ایران با انتشار مطالب و تصاویر تعجب برانگیز این شائبه را به وجود می آورند که آیا تفکر آنها نیز همسو با این نشریه هتاک است؟!

به عنوان مثال روزنامه مردم امروز به سردبیری محمد قوچانی، از سردبیران مشهور روزنامه های زنجیره ای، با انتشار تصویری از جرج کلونی بازیگر و تهیه کننده آمریکایی در مراسم گلدن گلاب ۲۰۱۵، تیتر «کلونی: من هم شارلی هستم» را برای صفحه نخست خود برگزید.




کلونی وقتی برای دریافت جایزه اش در مراسم گلدن گلاب روی سن رفت، ‌ گفت: «امروز روز خارق العاده ای است. میلیون ها نفر نه فقط در پاریس که در نقاط مختلف دنیا راهپیمایی کردند. هم مسیحی بود، ‌ هم مسلمان و یهودی. رهبرانی از سراسر دنیا در این راهپیمایی حاضر بودند و هدف شان هم اعتراض نبود. آنها در حمایت از این فکر که ما نمی ترسیم، راهپیمایی کردند. ما نخواهیم ترسید. پس من شارلی هستم. متشکرم.»

اینکه این بازیگر و تهیه کننده آمریکایی با چسباندن سنجاق سینه «من شارلی هستم» به کتش و اظهاراتی که در این مراسم بیان می دارد، به صف هتاکان به پیامبر اعظم(ص) پیوسته شکی نیست، اما بازنشر اظهارات این فرد از سوی روزنامه مردم امروز چه معنا و مفهومی می تواند داشته باشد؟

آیا براستی این شائبه بوجود نمی آید که تحریریه قوچانی در «مردم امروز» به صف حامیان هتاکان به جایگاه رسول خدا(ص) پیوسته اند؟!

لازم به ذکر است در کنار روزنامه مردم امروز، برخی دیگر از این رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب نیز به بازنشر اظهارات جنجالی جرج کلونی پرداخته اند.

انتظار می رود، هیئت نظارت بر مطبوعات به چنین اقداماتی واکنش نشان دهد. چنانچه این مرجع نظارتی رویه سکوت را در پیش گیرد، شائبه برخورد سلیقه ای با رسانه ها بیش از پیش قوت خواهد گرفت.

گفتنی است روز گذشته، خبر ارجاع پرونده روزنامه «وطن امروز» به دادگاه به دلیل پرداختن به خبر مرگ پادشاه سعودی و به بهانه زیر پا گذاشتن مصوبات شورای عالی امنیت ملی ارجاع شد، اما تنها به سایت خبرآنلاین که مطلبی موهن درباره نیروهای مسلح نوشته بود، صرفا تذکر داده شد.