حملات به شارلی را محکوم می کنیم، منافقین را تحویل دهید
گروه سیاسی

– شامگاه ۲۱ شهریورماه سال ۱۳۸۰ چند خیابان درتهران مملو از جوانانی بود که به یاد کشته شدگان یازده سپتامبر شمع روشن می کردند، ایران و آمریکا همچنان دو کشور خصم در معادلات جهانی همزمان اما نه به شکلی برابر از حملات به برج های دو قلو شگفت زده بودند.

دولت امریکا خیلی زود پاسخ حسن نیت ایرانیان را داد، رئیس جمهور این کشور ایران را از کشورهای محور شرارت نامید. ۱۴ سال بعد اما نه شمعی روشن شد و نه در ایران کسی شگفت زده ماند هرچند اینبار هم تمام رسانه‌های جهان خبر حمله به مجله طنز شارلی هبدو در پاریس را در صدر اخبار خود قرار داده بودند. گویی در این ۱۴ سال چیزی درون ملت های جهان تغییر کرده است که دیگر چشمان اشکبار غرب را باور نمی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسیافکارنیوز، جبران مافات یازده سپتامبر اگر تنها برای آمریکایی ها به قیمت کشته شدن چند صد سرباز و هدر رفتن میلیون ها دلار بودجه نظامی بود در این سو اما دو کشور عراق و افغانستان با پیامدهای خونبارتری مواجه شدند. همدلی با غرب این روزها در خاورمیانه جایش را به نفرت و تردید داده است. رهبران اروپایی از دیگر سیاستمداران جهان خواستند تا در کنار رئیس جمهور فرانسه در راهپیمایی اتحاد شرکت کنند.

روز یکشنبه خیابان های پاریس به صحنه عزاداری و راهپیمایی به یاد کشته شدگان حملات تروریستی تبدیل شد. رهبران ۴۰ کشور جهان در این راهپیمایی شرکت کردند اما اینبار نمایشنامه محکومیت تروریست آنقدر بد نوشته شده بود که در این سوی جهان شاید کمترین تاثری را برنینگیخت. رهبران کشورهای اسلامی تنها به دلیل رعایت کردن آداب دیپلماتیک حملات پاریس را محکوم کردند وگرنه چه کسی بود که نداند داعش و القاعده یمن که در نهایت مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت مستقیماً از سوی کشورهایی نظیر آمریکا و فرانسه برای برهم زدن نظام سیاسی کشورهای منطقه به خاورمیانه فرستاده شدند؟

دوسال پیش از این در ترکیه شورای ملی سوریه متشکل از گروه های معارض با رژیم اسد از سوی کشورهای غربی به عنوان نمایندگان مخالفان بشار اسد به رسمیت شناخته شدند. در آن زمان هنوز بسیاری از تحلیلگران در خارج و حتی داخل کشور موضع نظام جمهوری اسلامی را در حمایت از رژیم سوریه محکوم کردند. کمتر از دو سال طول کشید تا ماهیت واقعی آنچه بهار عربی در سوریه خوانده می شد بر همه دنیا آشکار شود.

نکته جالب توجه اینجا است که ایده تشکیل گروه موسوم به دوستان سوریه که در نهایت پدید آوردنده داعش و جبهه النصره بودند برای نخستین بار توسط نیکلای سارکوزی رئیس جمهور وقت فرانسه پیشنهاد شد. این گروه نخستین نشست خود را در فوریه ۲۰۱۲ در تونس و چندماه بعد در استانبول برگزار کردند. از دستاوردهای این کنفرانس های پی در پی که به شهرهای اروپایی هم کشید کمک نظامی و مالی به گروه های مخالف بشار اسد بود. گروه هایی که حالا سرخورده از ساقط کردن حکومت های سوریه و عراق مجدداً در بازگشت به مقاصد خود در اروپا، کشورهای قاره سبز را با ناامنی مواجه کرده اند.

http://www.afkarnews.ir/images/docs/files/000389/nf00389732-3.jpg

فرانسه و غرب در حالی انتظار همدلی از دیگر مردمان جهان دارند که نتیجه اقدامات تاسف بارشان در منطقه خاورمیانه نابودی تقریباً کامل یک کشور و آوارگی دو ملت و نیز سربرآوردن مخوف ترین تروریست هایی است که جهان تاکنون به خود دیده است.

پاریس می گوید برای نابودی تروریست ها مصمم است و دیگر کشورهای غربی نیز می گویند در کنار فرانسه ایستاده اند. حالا جای این پرسش باقی است که اگر القاعده یمن و یا داعش پس از جنایت های فراوان بالاخره مستحق نابودی تشخیص داده شدند، ملت ایران نباید انتظار داشته باشد که گروهک تروریستی منافقین، مسئول طراحی و اجرای صدها حمله تروریستی در ایران نیز در فهرست گروه هایی قرار بگیرند که اروپاییان با آنان قصد مبارزه دارند؟

http://www.afkarnews.ir/images/docs/files/000389/nf00389732-1.jpg

رهبران سیاسی فرانسه از مردمان جهان انتظار دارند در چنین روزهایی غم و درد آنان را درک کرده و به محکومیت تروریست ها بپردازند اما در همین حال دفاتر گروه تروریستی منافقین در شهرهای فرانسه به فعالیت آزادانه خود ادامه داده و سرکرده های منحوس این گروهک همچنان در حریم امن سرویس های امنیتی به سر می برند.

http://www.afkarnews.ir/images/docs/files/000389/nf00389732-2.jpg

عدم حمایت و تحویل اعضای گروهک رجوی می تواند نخستین گام برای باور این مسئله باشد که غرب برای مبارزه با تروریست مصمم است و گرنه در کمال تاسف باید گفت، همچنان در بر همان پاشنه می چرخد و کشتار ۱۲ نفره در پاریس نیز جزئی از نمایش مضحک غرب برای دخالت بیشتر در منطقه خاورمیانه بوده است. نمایش دلهره آوری که حالا دیگر صحنه اجرایش به خیابان های اروپا هم کشیده شده است.