نوشتن نامه به رهبر ایران «عیب مهلک» بود

به گزارش افکارنیوز، ‌ «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه ارشد آمریکایی با انتقاد از مواضع آمریکا در سوریه، ‌ یمن و منطقه، درباره کنترل ۴ کشور عربی توسط ایران هشدار داد.

«لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان، استراتژی دولت اوباما در قبال سوریه، داعش، ‌یمن و عراق را به باد انتقاد گرفت.

این قانونگذار ارشد آمریکایی با تاکید بر لزوم کمکهای بیشتر مخالفان مسلح دولت سوریه گفت: «استراتژی ما در قبال سوریه کارساز نیست. بدون کمک آمریکا، هیچ نیروی نظامی قابل اتکا در سوریه برای بیرون کردن داعش وجود ندارد. سعودیها قطریها و ترکیه همه آماده رفتن به داخل خاک سوریه برای این منظور هستند اگر آمریکا از این عملیات حمایت کند».

این سناتور جمهوریخواه بار دیگر با تکرار ایده ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه گفت: «بدون ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع هر کسی که شما برای رفتن به سوریه آموزش بدهید در نهایت کشته خواهد شد».

گراهام همچنین به ارسال نامه رئیس دولت آمریکا به رهبر معظم انقلاب هم اشاره و در انتقاد شدید از آن گفت: «وقتی رئیس‌جمهور در نامه‌ای به آیت ‌الله نوشت که حملات هوایی در سوریه ضد اسد نیست، این یک عیب و نقص مهلک در استراتژی است».

سناتور ارشد آمریکایی با اشاره به تحولات اخیر یمن هم این چنین هشدار داد: ایران اکنون کنترل ۴ پایتخت کشور عربی را در اختیار گرفته است. عراق، لبنان، سوریه و یمن تحت تاثیر و نفوذ نیروهای ایرانی قرار دارد.