جلوی زور، فریب و تحریم می‌ایستیم

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی ظهر امروز در جشن انقلاب که در بیت تاریخی حضرت امام(ره) در خمین برگزار شد، افزود: دشمنان نظام با افزایش فشارها و تحریم‌ها به دنبال کند کردن حرکت نظام هستند، اما باید بدانند مردم ایران اسلامی با مقاومت، استقامت، کار و مدیریت جهادی انقلاب را در رسیدن به اهداف پیش خواهند برد.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت نفت ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد کشور را کاهش داد، تصریح کرد: امام راحل از ۱۵ خرداد ۴۲ تا سال ۵۷ سختی و آوارگی را تحمل کرد تا به هدف خودش رسید.

اکرمی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اکثر کشورهای جهان همواره ایران را تحقیر و تضعیف کرده و به حساب نمی‌آوردند، شاه کشور را فروخته بود و همه دنیا فکر می‌کردند ایران با اسرائیل همدست و هم پیمان است.

وی اظهار کرد: با آتش‌سوزی مسجد‌الاقصی کشورهای دیگر فکر می‌کردند ایران در این آتش‌سوزی نقش مثبت دارد، آن را کشوری عقب مانده که فقط نفت و تخت جمشید دارد می‌خواندند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: جمهوری اسلامی قبل از پیروزی انقلاب ۴۷ درصد باسواد و ۱۵ هزار دانشجو داشت، اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون نرخ باسوادی کشور بیشتر از ۹۰ درصد و دو برابر شده و چهار میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند.

اکرمی اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون دارای چهار هزار جراح مغز، کلیه، قلب و چشم هستیم که به تشخیص پزشکی آنها هیچ کجای دنیا شک نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با اعضای گروه ۵ + ۱ تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به واسطه برخورداری از اقتدار و اعتبار به راحتی با کشورهای قدرتمند دنیا سر یک میز نشسته و مذاکرات هسته‌ای را پیش می‌برد، محکم حرف می‌زند و در مقابل ۱۸۰ هیئت قدرتمند می‌ایستد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: هرچند بعد از گذشت هفت ماه، مذاکره به نتیجه نرسیده، اما ملت ما از مذاکره نتیجه گرفته و به دنیا ثابت کرده ایران قدرت منطق دارد و با قدرت منطق که قانون، استدلال و انصاف است، جلوی زور، فریب و تحریم میایستد.