مقام عراقی: ایران از آمریکا به ما نزدیک‌تر است

به گزارش افکارنیوز، «مشعان الجبوری»، نماینده پارلمان عراق روز شنبه، از سفر قریب الوقوع هیأتی به نمایندگی شورای استانداری «صلاح الدین» به ایران خبر داد.

الجبوری هدف از سفر این هیأت به تهران را درخواست کمک از جمهوری اسلامی ایران جهت باز پس گیری مناطقی از این استان که تحت تصرف گروه تروریستی تکفیری «داعش» است، عنوان کرد.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه تاکید کرد که ایران از بُعد دینی و مذهبی و همچنین جغرافیایی و ریشه‌های تاریخی به ما نزدیک‌تر است و درخواست کمک از ایران بیش از آمریکا به سود عراق و استان صلاح الدین است.

الجبوری که این مطلب را در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد، افزود: هدف دیگر این سفر توسعه روابط دو کشور و تامین بیش از پیش امنیت زائران ایرانی از عتبات مقدسه در سامراء و ارائه خدمات بهتر به آنهاست.

وی با اشاره به پشت کردن اعراب به بغداد و حمایت آنها از داعش تصریح کرد که پیش روی بغداد دو راه وجود داشت یا روی آوردن به ایران یا آمریکا و از این حیثایران به ما نزدیک‌تر از آمریکاست.

وبگاه خبری «المعلومه نیوز» عراق به نقل از الجبوری نوشت که ریاست این هیأت را شیخ احمد الکریم، رئیس شورای استانداری صلاح الدین بر عهده دارد.

پیش از این نیز نخست وزیر و رئیس جمهوری عراق اعلام کرده بودند که اولین کشوری که در هفته اول هجوم داعش، به بغداد و اربیل کمک کرد ایران بود.