ادعای تازه صهیونیست ها علیه ایران

به گزارش افکارنیوز، روزنامه هاآرتص به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی مدعی شد که سرویس‌های اطلاعاتی اروگوئه پس از کشف وسایل انفجاری در نزدیکی سفارت اسرائیل در اوایل ژانویه، تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کردند و این تحقیقات اکنون نشان داده است که یکی از دیپلمات های سفارت ایران، در این مساله نقش داشته است.

در ادامه این ادعاها چنین مطرح شده که " دولت اروگوئه نیز خواستار دریافت اطلاعاتی از دولت ایران شده و پس از رایزنی و مشورت بین دو کشور، تصمیم گرفته است تا یکی از دیپلمات های ارشد سفارت ایران را اخراج کند. "

یک مقام ارشد اسرائیلی در بیت المقدس اشغالی درباره این ادعاها به هاآرتص گفت: " اروگوئه به طور مکرر اسرائیل را در جریان تازه ترین تحولات مربوط به این اتفاق قرار داده است. در عین حال، اروگوئه تصمیم گرفته تا اخراج این دیپلمات ایرانی را علنی نکند. "

۸ ژانویه یک انفجار خفیف در چند ده متری یک مرکز تجاری در شهر مونته ویدئو به وقوع پیوست، جایی که سفارت اسرائیل در طبقه نهم آن قرار داشته است. نیروهای پلیس پس از جستجوی منطقه، یک وسیله انفجاری کوچک را پیدا و آن را خنثی کردند. این ساختمان نیز به طور کامل تخلیه شد.

گرچه این وسیله انفجاری دور از این ساختمان بوده ولی مقام های اسرائیلی مدعی شدند که هدف اصلی از این انفجار، آسیب رساندن به سفارت این رژیم بوده است.