تحریم ها مانع دستیابی کشورها به اهداف توسعه هزاره

به گزارش افکارنیوز، حسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد عصر پنجشنبه در پنجاه و سومین نشست کمیسیون توسعه اجتماعی ملل متحد به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای این سخنرانی با اشاره به اهداف توسعه اجتماعی که بیست سال قبل در نشست سران کپنهاک تعیین شده عدم حصول به ریشه کنی فقر در جهان را یکی از ناکامی‌های جهان امروز دانست.

دهقانی همچنین تاکید کرد که علیرغم پیشرفت‌های به عمل آمده، میزان نابرابری‌ها در سطح جهان افزایش یافته و سیاست‌های مالی جهانی را یکی از عوامل مهم افزایش نابرابری‌ها خواند.

سفیر کشورمان در ادامه این سخنرانی تحریم‌های نامشروع و غیرقانونی را عاملی بسیار مهم در افزایش میزان نابرابری‌ها در کشورهای قربانی تحریم دانست و بر نقش مخرب و بازدارنده این تحریم‌ها بر دستیابی کشورها به اهداف توسعه هزاره و نیز اهداف توسعه اجتماعی نشست سران کپنهاک، تاکید کرد.
دهقانی همچنین با ابراز تاسف از اینکه امور معلولین در تنظیم اهداف توسعه هزاره مغفول مانده بود، از اینکه به آین مسئله در تنظیم اهداف توسعه پایدار پس از ۲۰۱۵ توجه شده ابراز خرسندی کرد و بر مغفول نماندن مسئله سلامت باتوجه به روند سالخوردگی جمعیت جهان تا سال ۲۰۳۰درتنظیم دستورکار توسعه پس از ۲۰۱۵ تاکید کرد.

شایان ذکر است پنجاه سومین کمیسیون توسعه اجتماعی به مدت دو هفته در نیویورک به کار خود ادامه خواهد داد.