امام جمعه تهران: نامه رهبری سیاسی نبود

به گزارشافکارنیوز، آیت‌الله محمدی امامی کاشانی خطیب جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با تبریک پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمن در گذشته چه طرحی برای کشور داشت و امروز چه طرحی دارد؟ دشمن بنا داشت اسلام را بردارد تا ملت غرق شهوت شوند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه دشمن چنین کاری انجام داد، گفت: دشمن برای تحقق این خواسته، رضاخان را بر سر کار آورد و او به دستور انگلیسی‌ها با مظاهر اسلام مانند مسجد، حجاب، روحانیت و انجام مراسم عزای سیدالشهدا(ع) مقابله کرد تا با این طریق اسلام را برچیند و حذف کند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به شکست غربی ها در این زمینه گفت: پس از رضاخان پسر او بر سر کار آمد اما غربی ها و عاملان آن ها دریافتند نمی‌تواند این اوضاع را ادامه دهد و این گونه شد که بار دیگر مسجد، حجاب و روحانیت احیا شد.

وی با اشاره به دو شیوه ای که غرب برای ضربه به اسلام به کار گرفته است، گفت: دشمنان اسلام برای مقابله با این دین با دو ابزار تهاجم فرهنگی و کوچک شمردن اسلام وارد شدند و تلاش کردند با این دو شیوه به سراغ اصل اسلام بروند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به تبلیغات سوء علیه اسلام و فشار به رسانه ها برای پوشش ندادن سخنرانی روحانیون، به خاطره ای از شهید مطهری اشاره کرد و گفت: برخی در جراید آن وقت نوشتند اسلام نه تنها تمدن عربی خود را به ایران آورد، بلکه تمدن‌های گذشته را هم از بین برد و به همین دلیل در ایران کتاب‌سوزی گسترده ای انجام داد، به همین دلیل شهید بهشتی برای شفاف ساختن مسئله تصمیم گرفت دو شب در حسینیه ارشاد درباره کتاب سوزی در ایران و مصر سخنرانی کند.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه رسانه ها درباره سخنرانی ایشان اصلا اطلاع رسانی نکردند، ادامه داد: شهید بهشتی متوجه شد روزنامه‌ها درباره سخنرانی او در حسینیه ارشاد اطلاع رسانی نکرده اند. پاسخ روزنامه‌ها این بود که از بالا دستور دادند این دو جلسه سخنرانی را اطلاع رسانی نکنید.

وی با اشاره به اینکه حتی اجازه انتشار کتاب را نیز درباره اسلام نمی دادند، افزود: با این شرایط شهید مطهری تصمیم گرفت مطالبش را در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران چاپ کند، اما چاپخانه ها این کار را نیز انجام ندادند و عنوان کردند به ما اعلام کردند در صورت انتشار این مطالب، مجوز ما را لغو می کنند.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: دلیل این بود که می‌خواستند بگویند اسلام، ایران را زمین زده است و اجازه دیدگاه دیگر را نمی دادند. این کار ها را می کردند تا اصل اسلام را نابود کنند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه انقلاب مانع از تحقق این خواسته شوم شد، گفت: با وجود همه این سنگ اندازی ها نه تنها انقلاب پیروز شد، بلکه صادر نیز شد و در گوشه و کنار دنیا حرکت‌هایی الهام گرفته از آن آغاز شد.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با بیان این مطلب که غربی ها پس از پیروزی انقلاب نیز دو راه را برای مقابله با آن و گسترش اسلام اتخاذ کردند، گفت: جنگ با انقلاب به دو صورت است. اول اینکه گروه‌هایی درست کردند و گفتند اینها مسلمان هستند؛ مانند داعش و طالبان، گروه هایی که که مردم را بکشند و اسلام را این گونه به مردم نشان دهند.

وی با اشاره به روش دوم گفت: روش دوم چاپ مطالب و کتاب‌هایی علیه پیامبر اکرم(ص) بود که این روزها شاهد آن بودیم تا اسلام را زشت نشان داده و اسلام‌هراسی را ترویج دهند و امت اسلام را از پیامبر(ص) جدا کنند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به جنایت اخیر داعش در سوزاندن خلبان اردنی گفت: داعشی‌ها در تمام سایت‌ها نوشتند که ما این عمل را به حکم آیه ۱۲۶ سوره نحل و بر اساس قرآن انجام دادیم، آن آیه در جنگ احد نازل شد. پیامبر اکرم(ص) وقتی بالای بدن پاره پاره حضرت حمزه آمدند، برایشان تاسف‌آور بود، گفتند اگر بر قریش مسلط شوم، هفتاد نفر را در برابر شهادت حمزه خواهم کشت اما آیه آمد که تو حق این کار را نداری، ولی اگر صبر کنی در عفو لذتی است که در انتقام نیست.

آیت‌الله امامی کاشانی در در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی اقامه شد، گفت: ۱۹ بهمن ماه در تقویم ما روز بیعت همافران نیروی همایی ارتش با امام امت و انقلاب در سال ۵۷ بود که آن حرکت ارزنده را در آن مقطع حساس تاریخی انجام دارند و من اینجا از آن ها تشکر می کنم.

خطیب جمعه تهران در ادامه با اشاره به انسجام کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران با این انسجام به تعالی بالایی رسیده است و به همین دلیل دنیای استکبار این گونه به ایران طمع کرده است.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به مذاکرات محکم تیم مذاکره کننده هسته ای ادامه داد: به دلیل همین انسجام و عظمت است که امروز می بینیم وزارت امور خارجه می تواند این چنین با مخالفان در جهت حقوق ملت ایران مذاکره کند و ذره ای عقب نشینی نکنیم.

وی با بیان این نکته که تاکید تیم مذاکره کننده و جمهوری اسلامی این است که حقوق ملت ایران باید حفظ شود، گفت: این نشانه قدرت ایران است.

آیت الله امامی کاشانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پرتاب ماهواره فجر گفت: پرتاب موفقیت آمیز این ماهواره و چرخیدن آن به دور زمین بسیار حرکت ارزشمندی بود که نشان می دهد دانشگاه ها و علم ما به آن نقطه اوجی رسیده است که جهان اسلام و نظام اسلامی باید به دنبال آن حرکت کنند.