سران اسرائیل یاد گرفته‌اند که نصرالله فردی صادق است

به گزارش افکارنیوز، در چند سال گذشته، سران سیاسی و امنیتی در اسرائیل آموخته‌اند که با سخنرانی‌های دبیر کل حزب‌الله لبنان «سید حسن نصرالله» با جدیت کامل برخورد کنند.

روزنامه هاآرتص با بیان مطلب فوق افزود: اما سران اسرائیل تعدادی از سخنان نصرالله را قلم گرفته‌اند و به عقیده آنها دفاعی و شامل تهدیدات توخالی بوده است اما با این حال، تصمیم‌گیرندگان در تل‌آویو، سخنان نصرالله را داده‌ای مهم برای تحلیل سیاست‌های حزب‌الله می‌دانند.

روزنامه هاآرتص این مطالب را به نقل از محافل سیاسی و امنیتی بلندپایه در تل‌آویو نقل کرد که «عاموس هارئیل» کارشناس مسائل نظامی‌اش در پایان دوره مسئولیت «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش تهیه کرده است.

این کارشناس مسائل نظامی رژیم صهیونیستی با اشاره به پاسخ حزب الله به عملیات «قنیطره»، درباره سیاست حزب الله در آینده نیز تاکید کرد که دبیر کل حزب الله سعی می‌کند معادله بازدارندگی را تثبیت کند. او در این زمینه بسیار روشن سخن گفت که هر گاه نیروهایش توسط اسرائیل چه در لبنان یا سوریه هدف قرار بگیرند، به آن عملیات پاسخی قطعی خواهد داد.

این کارشناس نزدیک به محافل نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: ارتش اسرائیل نمی‌تواند در برابر هر چیزی دفاع کند زیرا سازمانی مانند حزب الله همواره نقطه‌ای را برای عبور از همه موانع اسرائیل پیدا خواهد کرد و در نتیجه می‌توان از سخنرانی اخیر نصرالله دریافت که حزب الله قادر به وارد کردن ضربه نظامی به اسرائیل است. این امر با وجود همه آمادگی‌های ارتش(رژیم صهیونیستی) صورت می‌گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: عملیات حزب الله در مزارع شبعا به صورت کاملا روشن نشان داد که حزب الله یک سازمان باانگیزه، با مهارت و زبردست است.

هارئیل با اشاره به عملیات اخیر حزب الله لبنان در مزارع شبعا و همچنین هدف قرار دادن یک گشتی ارتش اسرائیل در اکتبر سال گذشته، مدعی شد که اسرائیل و حزب الله در دوباره شعله ور ساختن آتش جنگ هیچ ابایی ندارند… زیرا دو طرف سلاح‌های خود را تا سطح بسیار زیادی از کمی و کیفی بهبود بخشیده‌اند.

وی با طرح این ادعا که مرزهای شمالی(فلسطین اشغالی) بعد از تحولات اخیر به روند طبیعی خود بازگشتند، به احتمال تصمیم گیری حزب الله و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به راه‌اندازی جنگی علیه رژیم صهیونیستی پرداخت و افزود: معادلات بازدارندگی بعد از تحولات اخیر(در مزارع شبعا) کاملا روشن شده است.

این کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی در پایان به نقل از منابع امنیتی بلند پایه در تلآویو گفت: روزهای پایانی فرماندهی ژنرال گانتز قبل از اینکه ژنرال گادی ایزنکوت جانشین وی شود، متفاوت به نظر میرسد زیرا اسرائیل از راه افتادن عملیات پیش بینی نشدهای از سوی حزب الله یا جمهوری اسلامی ایران یا از طرف گردانهای فلسطینی نگران بود. این عملیات ممکن بود اندکی قبل از تغییر فرماندهی کل ارتش با هدف ایجاد تنش میان نیروهای نظامی ارتش صورت بگیرند.