پیام رهبری به مخالفان و موافقان مذاکرات

به گزارش افکارنیوز، احمد بخشایش در خصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «من با ادامه و پیشرفت مذاکرات و رسیدن به توافق خوب موافقم و قطعاً ملت ایران هم با هر توافقی که در بردارنده عزت و احترام او باشد، مخالفتی ندارد» اظهار داشت: به نظر من چشم انداز مقام معظم رهبری نسبت به توافق مثبت است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سخنرانی روز گذشته برای منتقدان داخلی، حامیان مذاکرات و طرف خارجی پیام داشت گفت: رهبری انقلاب به منتقدین مذاکرات اعلام کردند که با توافق مخالف نیستند.

وی ادامه داد: به حامیان مذاکرات اعلام کردند که مخالف توافق نیستند و دست مذاکره کنندگان را نبسته اند تا در صورت شکست مذاکرات نتوانند نظام را مقصر جلوه دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در تشریح پیام رهبر انقلاب به طرف های خارجی تاکید کرد: طرف‌های خارجی با دو مرحله ای کردن مذاکرات به دنبال خرید زمان هستند. بنابراین رهبری اعلام کردند که به دنبال توافق یک مرحله‌ای بدون ابهام هستند.

وی تصریح کرد: بنابراین رهبری با توافق کلی که هدفی جز خرید زمان نداشت مخالفت کردند.

به گزارش مهر رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود با اشاره به برخی مباحثمطرح شده درخصوص توافق دو مرحله ای که ابتدا توافق بر اصول کلی و بعد از مدتی توافق بر جزئیات باشد، خاطرنشان کردند: چنین توافقی پسندیده نیست زیرا با تجربه ای که از رفتار طرف مقابل داریم، توافقِ صِرف در کلیات، وسیله ای خواهد شد برای بهانه گیری های پی در پی در جزئیات.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر توافقی انجام شود، باید در یک مرحله و در بردارنده کلیات و جزئیات، با یکدیگر باشد.