رونمایی از پیشرفته‌ترین ناوشکن کشور

به گزارش افکارنیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری دوشنبه‌ شب در آیین جشن انقلاب به معنای واقعی شعار اصلی انقلاب «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» اشاره کرد و افزود: مردم کشورمان به دلیل اینکه نمی‌خواستند زیر بار زور و ستم بروند یکپارچه با ندای امام بزرگوار(ره) این شعار را سردادند و هنوز که هنوز است به‌عنوان شعار اصلی مردم و نظام قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه استقلال در تمام ابعاد از جمله سیاسی، فرهنگی اقتصادی، اجتماعی و نظامی در قبل از انقلاب اسلامی و زمان طاغوت و پس‌ از آن به‌هیچ‌عنوان قابل قیاس نیست، گفت: در زمان ستم‌شاهی تمام تصمیمات اداره کشور در زمینه‌های مختلف توسط عوامل دنیای استکبار به‌ویژه آمریکایی‌ها گرفته می‌شد.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در آن زمان مجلس و دولت ما به‌ تنهایی استقلال تصمیم‌گیری در هیچ موضوعی بدون اجازه مستشاران آمریکایی را نداشتند و فقط غلام حلقه‌به‌گوش و فرمان‌بر بودند.

سیاری به جایگاه بلند کشورمان در منطقه اشاره کرد و متذکر شد: امروزه کشورمان به برکت انقلاب اسلامی، در جایگاه نخست منطقه قرار دارد و به‌عنوان بازیگر اصلی و تصمیم‌گیرنده ایفای نقش می‌کند.

وی اضافه کرد: امروزه به برکت خون شهدا و پایمردی ملت ایران هیچ تصمیمی در منطقه بدون دخالت جمهوری اسلامی توسط هیچ نظام و کشوری گرفته نمی‌شود.

این مسئول به وابستگی کشورمان در بعد اقتصادی به بیگانگان به‌ویژه آمریکا در زمان طاغوت اشاره کرد و افزود: تمام منابع زیرزمینی، انواع معادن و حتی فروش نفت، صادرات، واردات، خرید گندم و … توسط آمریکایی‌ها تصمیم‌گیری می‌شد و حاکمان فاسد رژیم شاه حق دخالت نداشتند و فقط نظاره‌گر بودند.

سیاری گفت: در زمان طاغوت هویت تاریخی و فرهنگ قرآنی، مذهبی و اسلامی ملت ما به‌آرامی روبه نابودی می‌رفت و به‌ دلیل وجود مستشاران خارجی فرهنگ غربی رواج پیدا می‌کرد.

وی برگزاری جشن ۲ هزار و ۵۰۰ ساله رژیم شاهنشاهی را نوعی ترویج بی‌حجابی و برهنگی در کشور عنوان کرد و افزود: به‌ دلیل همین انقلاب اسلامی انقلاب ارزش‌ها، معنویات و اسلام قلمداد می‌شود چراکه در زمان طاغوت فرهنگ کشورمان سمت‌ و سوی غربی پیدا می‌کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به وابستگی کامل نیروهای نظامی کشورمان در زمان طاغوت به آمریکایی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در تمام ابعاد از جمله تجهیزات، تعمیر، نگهداری و تسلیحات و آموزش در خارج از کشور برای ما تصمیم گرفته می‌شد و نیروهای ما هیچ‌گونه دخالتی در هیچ اموری را نداشتند.

سیاری ادامه داد: در روز نخست دفاع مقدس امام(ره) درس خودباوری به نیروهای مسلح داد و کم‌کم توانستیم روی پای خودمان بیستیم و با جان‌فشانی رزمندگان و شهدای گران‌قدر در مقابل تمام دنیای استکبار ایستادگی کردیم.

وی بیان کرد: امروزه به همت جوانان دانشمند کشورمان افتخار داریم که زیر شدیدترین تحریم توانستیم پیشرفته‌ترین موشک‌انداز جهان و تسلیحات نظامی را بسازیم و مانند خاری در چشمان دشمنان به نمایش درآوریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان از رونمایی پیشرفتهترین ناوشکن به نام دماوند در ۱۵ اسفندماه امسال خبر داد و گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این آمادگی را دارند که در مقابل هر تهدید و تجاوزی به مرزهای کشور جواب قاطع دهند.