حضور مردم پایتخت پیش از آغاز راهپیمایی

به گزارشافکارنیوز،مردم انقلابی و ولایتمدار پایتخت، در حالی جشن پیروزی انقلاب اسلامی را آغاز کرده‌اند که در ساعات اولیه پیش از آغاز رسمی راهپیمایی، ‌ خیابان‌های منتهی به میدان آزادی مملو از جمعیت مشتاق است.

راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن، در تهران و همزمان در بیش از ۱۰۰۰ شهر و شهرستان و ۵۰۰۰ روستای سراسرکشور از ساعتی دیگر آغاز می‌شود.

در تهران نیز مردم همیشه در صحنه تهران از ساعت ۹:۰۰ صبح از مسیرهای ده‌گانه به سوی میدان آزادی حرکت می‌کنند.

حضور بیش از ۴۰۰ میهمان خارجی از بیش از ۳۰ کشور جهان، اجرای برنامه همسرایی ۶۰۰ هزار نوجوان و جوان دانش آموز و بسیجی در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و در قالب گروههای سرود ۱۳۵۷ نفری در مراکز استانی و شهرستانی و گروه ۲۲۰۰۰ نفره در تهران از جلوه های ویژه مراسم امسال است.

از ساعت ده صبح، مراسم رسمی یوم‌الله ۲۲ بهمن در میدان آزادی تهران و با تلاوت آیات قرآن و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی و با حضور مسئولین لشکری و کشوری، سفرا و میهمانان خارجی در تهران آغاز می شود.

سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران، اجرای دو سرود توسط گروه سرود ۲۲ هزار نفری جوانان دانش آموز در حضور ریاست محترم جمهوری.، قرائت قطعنامه سراسری یوم الله ۲۲ بهمن۱۳۹۳ از دیگر برنامه های این روز است.

امسال، بیش از ۲۶۵ خبرنگار خارجی و ۱۵۰۰ خبرنگار، عکاس و عوامل تصویر برداری و خبری داخلی(در تهران) وبیش از ۲۸۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار در تمامی استانهای کشور و اکثرشبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله ۳۵۰ گروه خبری و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه های استانی کشوردر مسیرهای راهپیمایی، مراسم ۲۲ بهمن را در سراسر کشور، پوشش خبری تصویری خواهند داد.

همچنین بسیاری از شبکه های رادیویی و تلویزیونی کشورهای دیگر از جمله شبکه تلویزیونی کویت -المنار- الاخبار-آناتولی- تلویزیون ملی تونس-الجزیره قطر-رادیو فرانسه-رادیو سوئد پژواک-شبکه۲نروژ- شین هوا چین -فوجی و آساهی ژاپن- شبکهzdf (زد دی اف )آلمان-خبرگزاری ای اف ای اسپانیا -خبرگزاری تیما انگلستان -کانال دی ترکیه-(سی بی اس ) cbs و شبکه ای پی AP - روزنامه های فیگارو ، نوول کمرا وان فرانسه - فاکس نیوز و ای بی سی نیوز و سی ان ان و ان پی آر آمریکانیز آمادگی پخش گزارشات خبری را داشته اند و با استقرار در مسیرهای راهپیمایی و میدان آزادی خبر رسانی خواهند کرد.