تبریک آمریکا به یک محکوم فتنه ۸۸

به گزارش افکارنیوز، وزات خارجه آمریکا دریافت جایزه خرس طلا در جشنواره فیلم برلین به خاطر ساخت فیلم سیاه‌نمای «تاکسی» را به «جعفر پناهی» از محکومان فتنه ۸۸ ایران تبریک گفت.

حساب کاریری فارسی توئیتر وزارت خارجه آمریکا لحظاتی پیش نوشت: «دریافت جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را به آقای پناهی تبریک می‌گوییم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «به امید روزی که کار مهم و الهام‌بخش هنرمندان ایرانی آزادانه در داخل و خارج ایران به نمایش گذاشته شود.»

برگزارکنندگان شصت و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین روز یکشنبه با اعطاء جوایز اصلی جشنواره امسال به این دوره از رقابت ها پایان دادند.

جایزه خرس طلای بهترین فیلم امسال به فیلم سیاه نمای «تاکسی» ساخته «جعفر پناهی» اعطاء شد.

«تاکسی»، سومین ساخته پناهی پس از محکومیت او در جریان فتنه ۸۸ است، او در حالی این فیلم را ساخته و به جشنواره برلین فرستاده است که از سوی مقامات قضایی ایران به ۲۰ سال محرومیت از فیلمسازی محکوم شده است.

«پناهی» که به دلیل ممنوع الخروج بودن و علی رغم اصرار مقامات جشنواره فیلم برلین نتوانسته بود در مراسم امسال حضور یابد، خواهرزاده و همسرش را به نمایندگی از خود به جشنواره فرستاده بود که جایزه امشب را نیز «حنا سعیدی»، خواهرزاده پناهی که در فیلم او نیز بازی کرده بود، دریافت کرد.

تاکسی روایتی تلخ از جامعه ایرانی است که هر یک از شهروندان تهرانی (ایرانی) از هر طبقه ای به گونه ای در مشکلات غوطه ورند.