هادی خامنه ای: اصلاحات اول خودش را اصلاح کند

به گزارش افکارنیوز، سید هادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) امروز(جمعه) در هفتمین کنگره حزب حاما، اظهار داشت: اصلاحات باید مردم را به سمت قانونگرایی باز گرداند و قانون‌زدایی را بزداید و برای تحقق این امر به فرهنگ این روش نیازمندیم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی باید ملاک قرار بگیرد، افزود: اصلاحات باید در اندیشه و افکار باشد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) تصریح کرد: برخی معتقدند دموکراسی وجود ندارد حتی برخی از خارج‌نشینان بر این باور دامن می‌زنند، اما باید بدانند حرف اصلی اسلام به حضور مردم و به معنای امروزی همان دموکراسی است.

هادی خامنه‌ای با اشاره به اینکه جایگاه اصلاحات در سیاست‌گذاری‌ها و هدف‌گیری‌ها باید یک جهت‌گیری مشخص داشته باشد، گفت: جامعه ما باید تحت استقلال کامل به سمت اجرای این اندیشه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها برود و تعهد و تخصص نیز در اولویت در دستور کار باشد.

وی تاکید کرد: مهمترین جایگاه در برنامه‌ریزی‌ها مجلس شورای اسلامی است که باید در جامعه آگاهی ایجاد کنیم و مردم بدانند خروجی قانون‌گذاری‌ها چیست و خود کاندیدا نیز متوجه باشند برای چه منظوری به عرصه انتخابات آمده است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: اصلاحات در این زمینه آمده که فاکتورها و هدف‌هایی را ارائه کند و این محقق نمی‌شد مگر اینکه کار فرهنگی و آموزشی صورت بگیرد.

هادی خامنه‌ای با تاکید بر اینکه همه وابستگان به اصلاحات باید در ابتدا خود را اصلاح کنند، خاطرنشان کرد: اول باید خود را اصلاح کرد بعد به سمت اصلاح جامعه رفت؛ مردم‌سالاری و دمکراسی واژه‌های قشنگی است اما وقتی کسی ادعا می‌کند باید توجه داشته باشیم که شایستگی ملاک است نه وابستگی به جناح و یا حزب.

وی ادامه داد: ‌ در کنار این امر اخلاق سیاسی و اصلاح در امر سیاست ایجاب می‌کند که این موارد را رعایت کنیم.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) ‌ با بیان اینکه اصلاحات معتقد است هر کس به اندازه‌ای که می‌داند حرف بزند، گفت: ‌این از پایه‌های اصلاحات است؛ افرادی هستند که می‌خواهند بر همه چیز اظهار نظر کنند و در یک جایگاه مناسبی قرار گرفته‌اند که آن کسوت دینی است و در همه امور از جمله کنسرت‌ها، هنر، موسیقی، شعر، اقتصاد و کار دولت نظر می‌دهند و دخالت می‌کنند.

هادی خامنهای تاکید کرد: ما باید به ساختار اهمیت بدهیم. همین ساختارها فعالیت احزاب را مشخص میکند و اگر احزاب عیوبی دارند، خودشان متولی رفع آن هستند.