علم الهدی: برخود با فساد مردم را امیدوار کرده است

به گزارش افکارنیوز، آیت الله ' سیداحمد علم الهدی ' در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان ' اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ' نامگذاری شده شاید مدیریت جهادی قوه قضاییه بودیم.



وی بیان کرد: قوه قضاییه نسبت به مفاسد اقتصادی و اداری قضاوت قاطعانه داشت و در برابر هیچ چهره ای ملاحظه نکرد و حکم قاطعانه صادر نمود.



خطیب جمعه مشهد گفت: عده ای در حال سیاهنمایی اقدامات ارزشمند قوه قضاییه هستند و می گویند که وجود اختلاس و دزدی افراد مفسد نشاندهنده وضعیت نابسامان کشور است و مردم با دیدن چهره های مفسد در نظام اداری از نظام ناامید شده اند.



وی افزود: این سیاهنماییها باطل است زیرا آنچه اهمیت دارد قاطعیت قوه قضا برای جلوگیری از مفسدان اقتصادی می باشد و دلالت بر اقتدار و قاطعیت نظام دارد که گریبان هر مفسد در هر مقام و موقعیتی را می گیرد.



آیت الله علم الهدی اظهار امیدواری کرد قاطعیت قوه قضاییه نسبت به رسیدگی پرونده های در جریان مربوط به برخی از وابستگان به خانواده ها و افراد مفسد اقتصادی ادامه یابد و قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با مفسدان اقتصادی ضربه نبیند.



وی در ادامه خطبه ها با اشاره به سالروز صدور فتوای آیت الله میرزای شیرازی مبنی بر تحریم تنباکو گفت: این فتوا نمایشی از اقتدار دین در مقابله با استعمار شیطانی بریتانیا به وسیله اقتصاد مقاومتی بود.



آیت الله علم الهدی افزود: زمانی که دشمن تحت عنوان قراردادی مساله خرید تنباکو را مطرح کرد تا به بهانه تنباکو تجهیزات جنگی و نیروی نظامی به ایران وارد و بوسیله آن بر کشور مسلط شود آیت الله شیرازی بلافاصله مردم کشور را از خرید و مصرف تنباکو تحریم کرد و انجام این اقدام را در حکم محاربه با امام عصر(عج) دانست.



وی بیان کرد: آیت الله شیرازی با تحریم تنباکو، شیعه ایرانی را به مقاومت در برابر توطئه استکباری دشمن وادار کرد و اینکه مردم دست از استعمال تنباکو و مصرف آن بردارند نیاز به ریاضت سرسختانه ای داشت و به نوعی اقتصاد مقاومتی بود.



امام جمعه مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب در سال گذشته با الگوگیری از آیت الله میرازی شیرازی بحثاقتصاد مقاومتی را مطرح و به عنوان یک راهبرد اقتصادی معرفی کردند و مولفه ها و مشخصه های آن را در حضور همه مدیران اعلام فرمودند.



وی افزود: در اواخر سال گذشته سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب به صورت ویژه به دولت ابلاغ شد و اکنون یک سال از ابلاغ این سیاستها می گذرد لذا مردم و دولت نسبت به اجرای این مولفه ها مکلف بودند.



او اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی مردم به اجتناب از هزینه های اضافی و اسراف در مصرف منابع، تنظیم بازار و خرید کالاهای داخلی و حمایت از تولید ملی دعوت شدند، آیا در طول یک سال گذشته مردم به این سیاستها و تکلیف خود در این باره عمل کرده اند؟



امام جمعه مشهد گفت: مساله برندها و کالاهای خارجی در کشور یک معضل اساسی است به ویژه در مورد کالاهایی که مشابه آن در کشور تولید می شود و مردم با خرید نوع خارجی آن کارخانه های داخلی را به تعطیلی کشانده و باعثبیکاری کارگران می شوند.



وی افزود: زمانی که کالاهای خارجی در کشور با اقبال مردم روبه رو شود سرمایه های سرمایه داران صرف ساخت اماکن تجاری و تفریحی می شود و هیچ میزان از آنها برای تولید کشور و ایجاد اشتغال مصرف نمی شود.



آیت الله علم الهدی ادامه داد: در کنار همین حرم مطهر رضوی ساختمانهای شمار زیادی مجتمعهای تجاری سر به فلک کشیده اند تا سرمایه داران در آنها به دنبال کسب منفعت باشند و مردم نیز به سمت خرید کالاهای خارجی گرایش یابند.



وی گفت: در زمانی که روز به روز بر تعداد مجتمعهای تجاری با عرضه کالاهای لوکس خارجی در مشهد افزوده می شود کارخانه ها ورشکسته و کارگران بیکار می شوند اما دولت در بروز این مساله به هیچوجه مقصر نیست بلکه مردم مقصر هستند.



آیت الله علم الهدی افزود: توسعه تجملات و رفاهیات افزون بر رکود در تولیدات داخلی منجر به گرایش نسل جوان به سمت لاابالیگری و عیش و نوش می شود و هزینه های بالای تجملات خانواده ها را به چالشهای بزرگ اجتماعی سوق می دهد.



وی گفت: مردمی که ولایتمدار و مکلف به اجرای حکم اقتصاد مقاومتی ولی امر خود می باشند در یک سال گذشته چقدر مولفه های این اقتصاد را در سبک زندگی خویش اجرا کرده اند؟



امام جمعه مشهد با اشاره به تنظیم بودجه سال ۱۳۹۴ بر مبنای اقتصاد مقاومتی نیز گفت: سوال اینجا است که در لایحه ای که از سوی دولت تنظیم و به عنوان بودجه ۹۴ تقدیم مجلس شد چقدر مولفه های اقتصاد مقاومتی رعایت شد.



وی افزود: آیا آن میزان که رهبر معظم انقلاب بر استفاده از ظرفیتهای داخلی در حوزه های مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و توسعه و حرکت شرکتهای دانش بنیان تاکید داشتند در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ لحاظ شد؟



علم الهدی گفت: رهنمود و ابلاغ سیاستهای اقتصادی از سوی رهبری فقط یک توصیه نیست بلکه یک فرمان ولایتی و مطالبه ای از سوی مردم است و باید بطور کامل از سوی دولتمردان و نمایندگان مردم در مجلس مورد پیگیری قرار گیرد که متاسفانه این مساله در تنظیم بودجه ۹۴ محقق نشد.



وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون شمار بسیاری خودرو و لباس خارجی، مواد غذایی به ویژه شکر که ایران نیازی به آن نداشت وارد کشور و باعثشد تولیدات کارخانه های داخلی در انبارها بماند.



امام جمعه مشهد بیان کرد: در سال اول اقتصاد مقاومتی دروازه های قاچاق کالا به روی کشور محدود نشد و همچنان شاهد ورود کالاهای بی مصرف و بی کیفیت به ایران بودیم.



وی از دولتمردان و مردم خواست اقتصاد مقاومتی را بیش از گذشته مورد توجه جدی قرار دهند و زمینه رونق اقتصادی را در کشور فراهم کنند.