نتانیاهو: گزارش آژانس نشان می‌دهد که ایران در پی ساخت سلاح هسته‌ای است

به گزارش افکارنیوز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که گزارش دیروز مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که ایران فعالیت‌های خود در راستای ساخت سلاح هسته‌ای را مخفی می‌کند.

بر اساس گزارش نشریه صهیونیستی جروزالم‌پست، نتانیاهو یک روز پس از انتشار گزارش آژانس در خصوص برنامه هسته‌ای ایران بیانیه‌ای منتشر کرده و گفته که «گزارش آژانس مجدداً نشان می‌دهد که ایران از آشکار کردن آمادگی خود برای تولید سلاح هسته‌ای، امتناع می‌کند.» وی همچنین گفته که «ایران درست در زمانی بر مخفی نگاه داشتن این اقدامات از جامعه جهانی پافشاری می‌کند که قدرت‌های اصلی کماکان به این کشور اجازه داده‌اند که با غنی سازی اورانیوم، مواد اصلی این تسلیحات را بسازد.» نخست‌وزیر صهیونیست‌ها بر مبنای مفروضات خود از «قدرت‌های برتر جهان» خواسته که ایران را برای قبول احتمال ساخته شدن سلاح اتمی در خلال برنامه هسته‌ای این کشور مجبور کنند. نتانیاهو در این خصوص گفته که «قدرت‌های برتر دنیا باید ایران را مجبور کنند که احتمال ساخته شدن سلاح هسته‌ای را قبول کند حتی اگر ایران جزئیات برنامه تسلیحاتی اتمی خود را فاش نکند.»

نتانیاهو چندی است تلاش می کند برای تأثیرگذاری بر نمایندگان مردم آمریکا و شنیده شدن صدای خود، در کنگره آمریکا سخنرانی کند. موضوع این سخنرانی برنامه هستهای ایران خواهد بود. جان بینر رئیس مجلس نمایندگان برای همین کار از نتانیاهو دعوت کرد ولی مخالفت کاخ سفید با این موضوع به تیرگی روابط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی انجامید. اوباما گفته که در این سفر احتمالی با نتانیاهو دیدار نخواهد کرد و سخنگوی جان کری هم اعلام کرده که وزیر خارجه آمریکا در زمان آن سفر، در سفر به کشوری نامعلوم خواهد بود.