خانواده انقلابی حاج آقا!
گروه سیاسی

– شاید برای نخستین بار بود که به جای موضع گیری های عجیب و غریب خانواده آقای هاشمی اینبار یک اظهار نظر از خود او درباره خانواده اش بود که تعجب همگان را برانگیخت، علی اکبر هاشمی رفسنجانی در مصاحبه مفصلی که اخیراً با خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز انجام داده گفته است: " من فکر می‌کنم خانواده ما در انقلاب بزرگ شده و در انقلاب می‌ماند و با انقلاب می‌میرد. "

به گزارش خبرنگار سیاسیافکارنیوز؛ هنوز کلام پدر در رسانه ها منعقد نشده مصاحبه دختر بانشریه فرانسوی " فیگارو "بازتاب پیدا می کند که در آن از منافقین به عنوان انسان هایی بزرگ یاد کرده و درباره دوران سپری کردن محکومیتش در زندان اوین گفته است: " پنج روز را در سلول انفرادی گذراندم. دیگر زندانیان این امید را داشتند که زندانی بودن در کنار دختر رفسنجانی وضعیت آنها را بهتر خواهد کرد.
علی‌رغم تمامی مشکلاتی که وجود داشت، از این تجربه پشیمان نیستم و حتی نکات مثبت بسیاری از آن به دست آوردم. زمانی که زندانی بودم، کسانی را دیدم که از آنها به عنوان مردان و زنانی بزرگ یاد می کنم: بهایی ها، طرفداران مجاهدین، اصلاح طلبان؛ و در یک کلام تمامی کسانی که در ایران برای ایده‌های خود مبارزه می کنند "

http://www.afkarnews.ir/images/docs/files/000397/nf00397868-2.jpg

هرچند این قسمت مصاحبه باتکذیب نیم بند فائزه هاشمیروبرو شد اما این نخستین باری نیست که یکی از اعضای خانواده اقای هاشمی با چنین گاف عجیبی به استقبال مخالفان نظام رفته است، چنانکه مهدی هاشمی پیش از این به ضد انقلاب فراری، نیک آهنگ کوثر گفته بود اعضای خانواده تقسیم کار کرده اند و بر اساس وظایف خود عمل می کنند.

رمز گشایی از چرایی اعتراف فائزه هاشمی به حمایت از گروهک تروریستی منافقین نیازمند بازخوانی دوباره گفت وگوی افشا شده مهدی هاشمی با نیک آهنگ کوثر است. هاشمی در این گفت وگوی محرمانه به " نیکان " گفته بود، " حرفهایی که ماها می زنیم حرفهایی که بابای من زد، از همه حرفهای آقایون(اصلاح طلب) تندتر بوده است! ما تقسیم کار کرده ایم هر کسی کار خودش رو می کند. بابا کار خودش رو می کند. اینها به من گیر داده اند چون می‌خواهند وظیفه اصلی ام را انجام ندهم. وظیفه من به عنوان مهدی هاشمی این نیست که رسانه های خبری را کنترل کنم. من وظیفه ای برایم تعریف شده که آن را انجام می دهم "

در راستای اینکه " بابا کار خودش را می کند " شخص هاشمی رفسنجانی همچنان وظیفه دارد تا به هر نحو ممکن خود را درون دایره نظام حفظ کرده و از این طریق حاشیه امن فعالیت های سیاسی فرزندانش را تامین کند. هاشمی همچنان مسند ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را در اختیار دارد و هرچند به نظر می رسد از تحرکات ویژه برای بدست گیری دوباره ریاست خبرگان ناامید شده باشد اما با تکیه بر مهره هایی که درون دولت یازدهم دارد امیدوار است در وقت مقتضی بتواند در تعیین خط مشی ها همچنان تاثیرگذار باشد.

از سوی دیگر نباید فراموش کرد پس از حذف ناباورانه هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴، خانواده آقای هاشمی با استراتژی جدید وارد کارزار سیاسی شده اند، اظهارات عفت مرعشی، همسر هاشمی رفسنجانی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهور سال ۸۸ و تشویق مردم برای " ریختن به خیابان ها " در صورت رای نیاوردن میرحسین موسوی و نیز حضور فائزه هاشمی در جمع فتنه گران نمونه ای از این " تقسیم کار " خانوادگی است.

اگر زمانی، وجود محمود احمدی نژاد به عنوان بهانه این خانواده برای مقابله با حاکمیت مطرح می شد حالا که بنا به گفته محمد جواد ظریف "آن مرد رفته است" هنوز سایه او می تواند بهانه خوبی برای هجمه های گسترده به دیگر ساختارهای نظام اسلامی باشد. شاید به همین دلیل است که رسانه های وابسته به هاشمی رفسنجانی بیش از هر زمان دیگری نیاز دارند تا تحرکات رئیس جمهور سابق را مورد توجه خبری قرار دهند.