به گزارش افکارنیوز، سامان نسیم سال ۱۳۷۳ در مریوان به دنیا آمده است. وی در اواخر سال ۱۳۸۸توسط یکی از آشنایان خود که در قاچاق مشروبات الکلی فعالیت می کرده است با پژاک تماس گرفته و به عضویت در این گروه درآمد.

سامان نسیم بعد از یک سال و چند ماه در تیم عملیاتی گروه پژاک قرار گرفته و برای انجام فعالیت‌های مسلحانه وارد خاک ایران می‌شوند. این گروه از تروریست‌های پژاک در ارتفاعات شمال غرب کشور چندین بار با سپاه پاسداران درگیر می‌شوند.

پس از مدتی تعقیب و گریز، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۷ تیرماه ۱۳۹۰ در ارتفاعات مرزی منطقه آلواتان سردشت موفق به محاصره یک گروه عملیاتی پژاک شده و بعد از ساعاتی درگیری سامان نسیم دستگیر می‌شود.

به گفته یکی از شاهدان عینی هنگام دستگیری سامان نسیم، این عضو پژاک تا آخرین تیرهای خود را علیه نیروهای سپاه به کار گرفته و هیچ گلوله‌ای در خشاب او باقی نمانده بود. بر اساس این گزارش درنتیجه عملیات و آتش‌پراکنی اعضای تیم پژاک یکی از نیروهای سپاه شهید و سه نفر نیز زخمی شدند.

حال روشن است کسی که در حین عملیات تروریستی دستگیر شده و در دستان او سلاح جنگی بوده است چه حکمی در انتظار اوست. حکم اعدام سامان نسیم که به صورت گسترده در رسانه‌های غرب و ضد انقلاب انعکاس یافته در حالی است که تاکنون شهادت فرزندان این ملت در مبارزه با گروهک تروریستی پژاک و مظلومیت خانواده‌های آنان هیچ‌گونه بازتابی در نهادهای حقوق بشری نداشته است.

افشاگری برادر سامان علیه فضاسازی رسانه‌های بیگانه
مختار نسیم برادر سامان در گفت‌وگو با دانا در خصوص بحث‌هایی که در رسانه‌ها درباه اعدام سامان صورت گرفت اظهار داشت: برخی‌ها مدعی هستند که سامان به خاطر نرسیدن به سن قانونی نباید اعدام شود ولی به گروههای تروریستی و سردمدارانشان باید گفت که نوجوانی که هنوز به سن قانونی نرسیده است چرا اسلحه به او داده‌اید، آیا این کار شما خلاف حقوق بشر نیست.

وی همچنین با اشاره به نحوه پیوستن برادرش به پژاک گفت: پس از ناپدید شدن برادرم من هم به سراغ آن فردی که برادرم با وی به بیرون شهر رفته بود رفتم اما او به من اعلام کرد که سامان به گروهک پژاک پیوسته است و اگر می‌خواهید سامان را به خانه برگردانید باید ۱۰ میلیون تومان به پژاک پول بدهید؛ ما هم پول را آماده کردیم و با اعضای گروهک پژاک قرار گذاشتیم که در نهایت نتوانستیم او را ببینیم.

وی تاکید کرد: از نوجوانان و جوانان می‌خواهم فریب تبلیغات پر زرق و برق رسانه‌ای این گروهک‌های تروریستی را نخورند، سران گروهک پژاک خودشان در آلمان بهترین زندگی را دارند در حالی که جوانان فریب خورده این سرزمین با قول‌های واهی آنها باید در سخت‌ترین شرایط زندگی کنند.

برادر سامان نسیم خاطرنشان کرد: این خواسته خانواده ما نبود که سامان به گروهک پژاک بپیوندد، در شهر ما افرادی هستند که آبرو دارند اما به خاطر فرزندانشان که عضو گروه پژاک هستند نمی‌توانند حتی سرشان را بلند کنند.

مختار نسیم در واکنش به ادعاهای کذب رسانه‌های معاند در این خصوص تصریح کرد: رسانه‌های غربی از ما خواستند که در مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهیم حکم سامان را محکوم کنیم درحالی که بنده دقیقا می‌دانم حکم برادر من اعدام است.

وی خاطرنشان کرد: از همان روزهای اول که سامان عضو گروهک پژاک شد اجازه دیدار با او را به ما ندادند، درحالی که برادرم یکی از اعضای این گروه بود و باید با او ملاقات میکردیم این را هم باید بگویم که در این مدت هیچ کس مزاحم خانواده ما نشده است یا اینکه حتی ما را تهدید هم نکردند.

برادر سامان نسیم تصریح کرد: به اعتقاد من شانتاژ رسانههای غربیها و بزرگ نمایی که در این خصوص شد باعث گردید که حکم اعدام برای سامان محکمتر شود و شاید اگر این بزرگنماییها نبود عطوفت اسلامی شامل حال برادر من میشد من بازهم میگویم که حکم برادرم را همین رسانههای غربی رقم زدند.