نام زمین خواران اظهرمن الشمس است

به گزارشافکارنیوز، محمد علی پورمختار با اشاره به بررسی موضوع زمین خواری در جلسات مختلف با حضور دستگاه‌ها و وزارتخانه های مرتبط، گفت: کمیسیون اصل نود از این جلسات به جمع بندی نهایی رسیده است و گزارش آن در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مبارزه با زمین خواری جدیت بیشتر دستگاه های مرتبط را می طلبد تا در عمل برخورد جدی با عوامل اصلی زمین خواری صورت گیرد.

وی ادامه داد: عوامل اصلی زمین خواری در استان ها افراد محدودی هستند.

پورمختار در خصوص پدیده کوه خواری و تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم مبارزه با آن، تصریح کرد: در شهرها و استان هایی که امکان زمین خواری کمتر است، شاهد زمین خواری در ارتفاعات کوه‌ها هستیم که مقام معظم رهبری این پدیده را به کوه خواری تعبیر کرده اند.

رئیس کمیسیون اصل نود اظهار داشت: زمین خواران در مناطقی که کمیسیون اصل نود بررسی کرده است شناسایی شده هستند، اسامی آنها نیز معلوم است و مسئولان مربوطه هم مستحضر هستند که این افراد چه کسانی هستند. این افراد تعداد محدودی هستند و کارشان همین است.

وی ادامه داد: این افراد هکتارها از اراضی را تملک و یا تصرف کرده و قدم به قدم زمین ها را با استفاده از عواملی که در دستگاههای مختلف دارند تملیک و تفکیک می کنند و برای آن مجوز گرفته و یا بدون مجوز بعضا آب و برق و گاز آن را تامین می کنند.

پورمختار تاکید کرد: این عوامل نشان می دهد یک جریان با تبانی و هماهنگی زمین خواری را انجام می دهد که باید مورد بررسی جدی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اصل نود ابراز امیدواری کرد با فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری دستگاههای عامل به صورت جدی به مبارزه با این پدیده بپردازند.

وی گفت: پس از تعطیلات نوروز گزارش کمیسیون اصل نود در خصوص پدیده زمین خواری را در صحن علنی مجلس قرائت خواهیم کرد.

پورمختار در تشریح این گزارش اظهار داشت: این گزارش شامل چند بخش می شود، اول: روش هایی که برای زمین خواری و یا کوه خواری استفاده می شود، دوم: طرز کار دستگاههای مختلف و مسئول در این حوزه، سوم: علل زمین خواری، چهارم: راهکارهای مقابله با زمین خواری

رئیس کمیسیون اصل نود در خصوص اظهارات وزیر کشور مبنی بر ورود پول های کثیف به انتخابات نیز گفت: فعلا کمیسیون اصل نود مستنداتی در خصوص چنین تخلفاتی ندارد. در صورتی که وزارت کشور مستنداتی دارد باید به صورت جدی این پدیده را بررسی کند.

نماینده مردم کبودرآهنگ اظهار داشت: دولت به راحتی می تواند این تخلف را رصد کند زیرا ورود پول های کثیف به عنوان پدیده پولشویی قابل بررسی است.

وی ادامه داد: قانون مبارزه با پولشویی در مجلس به تصویب رسیده و دولت می تواند با استفاده از این قانون با این پدیده مبارزه کند.

پورمختار اعلام کرد: کمیسیون اصل نود آمادگی دارد در صورت ارائه مستندات از سوی دولت این موضوع را پیگیری کند.

مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود بر لزوم مبارزه جدی دستگاه های اجرایی با پدیده زمین خواری و کوه خواری تاکید کردند.