هشدار عربستان درباره آغاز رقابت هسته‌ای!

به گزارش افکارنیوز، " ترکی فیصل " به شبکه " بی بی سی " تأکید کرد، در صورت ایجاد چنین توافقی، عربستان سعودی و دیگر کشورها برای دستیابی به چنین حقی تلاش خواهند کرد.

این شاهزاده سعودی که قبلا رئیس سازمان اطلاعات عربستان بود، اظهار داشت: بارها گفته‌ام نتیجه این مذاکرات هرچه که باشد، ما نیز مطالبات مشابهی را خواهیم داشت.

وی افزود: بنابراین اگر ایران در هر سطحی توانایی غنی سازی اورانیوم داشته باشد، عربستان سعودی نیز تنها کشوری نخواهد بود که درخواست چنین حقی را مطرح می‌کند.

فیصل ادامه داد: کل دنیا برای حرکت در این مسیر بدون مانع، آزاد خواهد بود؛ و این اعتراض اصلی من به ۱ + ۵ است.

عربستان سعودی هفته گذشته توافقنامه‌ای را برای همکاری هسته‌ای با کره جنوبی جهت بررسی امکان ایجاد دو نیروگاه در این کشور امضا کرد. عربستان همچنین توافقنامه هایی را برای همکاری هسته ای با چین، فرانسه و آرژانتین امضا و اعلام کرده است که قصد دارد تا ۲۰ سال آینده ۱۶ نیروگاه اتمی بسازد.
ترکی فیصل ادعا کرد: " ایران اکنون بازیگری است که در چند صحنه بین المللی از جمله یمن، سوریه، عراق، فلسطین و یا بحرین در حال مانع تراشی است. "

وی ادامه داد: " بنابراین، از بین رفتن نگرانیها در خصوص دستیابی به سلاح کشتار جمعی، پایان مشکلات ما با ایران نیست. "

این شاهزاده سعودی همچنین مدعی شد که ایران در حال " گسترش اشغال " عراق است.!!

" بنیامین تانیاهو " نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اخیرا با درخواست از ۱ + ۵ برای خودداری از امضای توافقنامه با جمهوری اسلامی ایران، خواستار ادامه فشارها بر ایران برای دست کشیدن از برنامه هسته ای شد.

نتانیاهو همچنین مدعی شد که توافقنامه ای که اکنون درباره آن مذاکره می شود، "بسیار بد" است و بهتر است که امضا نشود و این توافقنامه رژیم صهیونیستی را به خطر می اندازد.