بیانیه مجلسی ها درباره مذاکرات هسته ای

به گزارش افکارنیوز، ضرغام صادقی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه ۲۵ اسفند بیانیه‌ای که به امضای ۲۶۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در مورد مذاکرات اخیر هسته‌ای رسیده است را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه معادلات سیاسی جهانی و منطقه‌ای حاصل ۳۶ سال مقاومت و ایستادگی قهرمانانه ملت ایران در برابر قدرت‌های سلطه‌گر جهانی است.

بررسی سیر توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی به خوبی نشان می‌دهد که دشمنان ایران اسلامی با اصل نظام اسلامی مخالفند اگر چه استکبار جهانی امروز بهانه هسته‌ای را در راس توطئه‌های خود علیه ملت سلحشور ایران قرار داده است لیکن آنچه که منافع استکبار جهانی و صهیونیست بین‌المللی را در جهان و به ویژه در منطقه با چالش جدی مواجه ساخته است، هویت استکبار ستیزی انقلاب اسلامی است که کانون جوشان آن در تفکر انقلابی امام خمینی و هدایت‌های هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری نهفته است.

براین اساس ملت سرافراز ایران به عنوان میراثهمیشه جاوید شهیدان قدرتمندانه از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع می‌نمایند.
ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر بیانیه‌ها و مصوبات قبلی مجلس شورای اسلامی و به ویژه طرح یک فوریتی الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای به عنوان نمایندگان ملت در دفاع از حقوق ملت ایران و ثبت در تاریخ پرشکوه حماسه‌های ماندگار سرافراز ایران از تیم مذاکره کننده می‌خواهیم در برابر خدعه‌ها و زیاده طلبی‌های آمریکا شجاعانه از عزت و اقتدار ملت که اکنون در اوج قله اقتدار معادلات سیاسی و جهادی و منطقه‌ای قرار دارند قدرتمندانه دفاع نموده و موارد ذیل را به عنوان محکمات حقوق ملت ایران در مد نظر قرار دهند.

۱ - لغو تمامی تحریم‌ها به صورت یکجا و مختومه نمودن پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی در شورای امنیت و بازگشت به حالت عادی شرط آغاز به اجرای توافق جامع هسته‌ای باشد.

۲ - حفظ دستاوردها و استیفای کامل حقوق هسته‌ای ملت ایران براساس ماده ۴ معاهده npt خواست یکپارچه ملت ایران است.

۳ - در صورت نقض هر یک از تعهدات از سوی طرف مقابل به عنوان ضمانت اجرایی توافق نامه " کان لم یکن " تلقی و غنی سازی در هر سطح مورد نیاز کشور از سر گرفته شود.

بدون شک مبارزه با حیله‌ها و خدعه‌های آمریکا به اشکال مختلف برنامه‌ریزی و مدیریت می‌گردد با توجه به نگرانی‌ها و تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری هوشمندی هر چه بیشتر تیم مذاکره کننده هسته‌ای را در پاسداری از حقوق ملت ایران می‌طلبد.