شناسه خبر: ۴۰۱۷۳۷

یادگار امام در تبعید + تصاویر

مرحوم حجت‌الاسلام سید احمد خمینی در ۲۴ اسفند ۱۳۲۴ در قم پا به عرصه وجود نهاد، ‌دوره‌های تحصیل ابتدایی و متوسطه را در قم به پایان رساند. سالهای پایانی دوره دبیرستان او مصادف با قیام ۱۵ خرداد شد.

به گزارشافکارنیوز، پس از آن به تحصیل علوم اسلامی پرداخت و بعد از تبعید امام خمینی، در سال ۱۳۴۵ مخفیانه برای دیدار پدر عازم نجف شد و در همان جا به دست پدر، به سلک روحانیت درآمد. چندی بعد به وطن بازگشت و با ایجاد ارتباط های مطمئن در میان عناصر انقلابی و رهبر انقلاب، ‌به سازماندهی نیروهای فعال مذهبی پرداخت و ضمن انجام این فعالیت ها، ‌با جدیت تمام به کسب علوم و معارف دینی و ضروری روی آورد. پس از طی دوره مقدماتی و متوسطه حوزه، ‌سطوح عالی را نزد استاتید بزرگی همچون آیت‌الله سلطانی(‌پدر همسر مکرشان)، ‌ آیت‌الله حاج مرتضی حائری و ایت‌الله شبیری زنجانی سپری کرد.

در سال ۱۳۵۶، ‌ برخی از همرزمان ایشان توسط ساواک دستگیر شده و ارتباط آنان با وی آشکار شد. از این رو مخفیانه ایران را ترک نموده و به نجف می‌رود. در همین سفر، فاجعه رحلت برادر بزرگوار ایشان آیت‌الله سید مصطفی خمینی به وقوع پیوست. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ایشان، ‌ نقش انقلابی و اجتماعی حساسی را ایفا نمودند و در طول ده سال پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس نیز به بهترین وجه برای خدمت به ملت ایران و رهبر کبیر انقلاب کمر همت بسته و بیت امام را به بهترین وجه اداره نمودند و همواره مطمئن‌ترین و امین‌ترین مشاور امام بودند. پس از رحلت حضرت امام نیز، ‌ضمن پیروی از مقام منیع ولایت، ‌تمام همت خویش را معطوف به پاسداری از وصایای پدر نمودند و همواره در صف پاسداری از نظام و انقلاب در خط مقدم قرار داشتند. سرانجام پس از تحمل چند سال غم جانکاه دوری پدر که مهلک‌ترین خبر به جسم و روح ایشان بود، ‌ در شامگاه ۲۵ اسفند ۱۳۷۳ ندای حق را لبیک گفت.

سید احمد خمینی در هنگام تبعید

سید احمد خمینی در هنگام تبعید

سید احمد خمینی در هنگام تبعید

لینک کوتاه کپی شد
۰
A

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر

    سرخط خبرها

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      پربیننده‌ترین

      پربحث ترین

      آخرین اخبار

      عناوین برگزیده