مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب در تنگنای ضرب‌الاجل

به گزارشافکارنیوز،مذاکره‌کنندگان ایرانی و آمریکایی چهارشنبه در لوزان سوئیس درباره حصول توافق هسته‌ای ابراز خوشبینی کردند؛ اما نتوانستند احتمال امضای توافق را تا پایان ضرب‌الاجل ۲۴ مارس(۵ روز دیگر) پیش‌بینی کنند.

" جن ساکی، " سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا چهارشنبه درباره این مذاکرات به خبرنگاران گفت: " مباحثات در بحثمشخص کردن مشکلات فنی و بررسی تمامی گزینه‌های موجود برای حصول یک توافق احتمالی حرفه‌ای و مؤثر بوده است. " " اسحاق جهانگیری، " معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان نیز درباره این مذاکرات به " ایرنا " گفت: " مذاکرات در مرحله‌ای بسیار پیچیده و حساس قرار دارد. "

بنا بر این گزارش، عده‌ای در سنای آمریکا منتظرند این مذاکرات به نتیجه نرسد تا برای تشدید تحریمهای اقتصادی ایران وارد عمل شوند. کمیته روابط خارجی سنا نیز قصد دارد هفته آینده تصویب قانونی را برای ملزم کردن " اوباما " به گرفتن تأیید از سنا برای اجرای توافق هسته‌ای با ایران در دستور کار خود قرار دهد.

مذاکرات "محمدجواد ظریف" و "جان کری" -- وزرای امور خارجه ایران و آمریکا -- و "علیاکبر صالحی" و "ارنست مونیز" -- رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و وزیر انرژی آمریکا -- دیروز نیز تا پاسی از شب در لوزان سوئیس ادامه یافت.