عراقچی: مذاکرات هسته ای ۵ فروردین از سر گرفته می شود

به گزارشافکارنیوز،سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: طی چند روز گذشته مذاکرات بسیار جدی و فشرده ای بین هیات های ایران و ١ + ٥ صورت گرفته است. اکنون زمانی است که نیاز به رایزنی ها و هماهنگی های بیشتری وجود دارد و به همین منظور وزرای خارجه آمریکا و کشورهای اروپایی فردا در برلین دیدار خواهند کرد و سپس بعد از نوروز و تحویل سال جدید مذاکرات مجددا از چهارشنبه ۵ فروردین ماه ۹۴ از سرگرفته خواهد شد.

مذاکرات در حالی پایان یافت که پیش از این از حضور وزرای سایر کشورهای عضو ۱ + ۵ سخن گفته می شد و احتمال حضور آنها در لوزان تا صبح امروز مطرح بود.

اما این احتمال پس از دیدار صبح امروز ظریف و کری منتفی شد و رسانه های خارجی اعلام کردند که وزرا در لوزان حضور نخواهند یافت.

با وجود آنکه در چند روز اخیر با توجه به پیشرفت در مذاکرات، نشانه هایی از دست یابی به راه حل در مورد همه موضوعات وجود داشت به نظر می رسد برخی ناهماهنگی ها درمیان اعضای ١ + ٥ باعثشده که طرف مقابل نیازمند مشورت های بیشتری باشد.

بر این اساس با انجام مشورت های داخلی بین وزرای خارجه اروپایی و آمریکا در برلین، مذاکرات هسته ای با حضور هیئت ایرانی از چهارشنبه آینده ادامه خواهد یافت.

وزير امور خارجه كشومان در آخرين اظهارات خود اعلام كرد كه مذاكرات مثبتي در جريان است اما بايد در یکی دو نكته اختلافي همچنان مذاكره صورت گيرد.