به گزارش راسخون به نقل از فارس، عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت كه سردار رستم قاسمي فرمانده قرارگاه خاتمالانبياء و محمد عليآبادي سرپرست فعلي وزارت نفت، گزينههاي مطرح دولت براي تصدي وزارتخانه مذكور هستند.

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی و عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که سردار رستم قاسمی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء و محمد علی‌آبادی سرپرست فعلی وزارت نفت، گزینه‌های مطرح دولت برای تصدی این وزارتخانه ‌هستند.

به گفته وی، سردار قاسمی فعالیت‌هایی را در حوزه‌های مرتبط با نفت و کارهای عمرانی و زیربنایی دارد.

ولی اسماعیلی همچنین از جلسه عصر روز گذشته تعدادی از نمایندگان با برخی از معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و برخی دیگر از مسئولان این معاونت خبر داد و گفت که در این جلسه مسائل و مباحثی در خصوص چهار وزیر پیشنهادی مطرح و مقرر شد که نظرات برخی از نمایندگان شاخص مجلس مانند رؤسای کمیسیون‌های تخصصی و نیز تعدادی از نمایندگان شاخص مجلس در خصوص چهار وزیری که قرار است پیشنهاد شوند، اخذ شود.

این عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین متذکر شد که پس از معرفی چهار وزیر پیشنهادی، هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، روز سه‌شنبه هفته آتی تشکیل جلسه می‌دهد و سپس شورای مرکزی و مجمع عمومی فراکسیون برای این منظور جلساتی را پیش از روز برگزاری جلسه رأی اعتماد، برگزار خواهند کرد.

سید‌عماد حسینی نماینده قروه در مجلس پیش از در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی فارس از احتمال معرفی محمد عباسی سرپرست فعلی وزارت ورزش و جوانان را برای تصدی این وزارتخانه، مهدی غضنفری برای تصدی وزارتخانه جدیدالتأسیس " صنعت، معدن و تجارت " و عبدالرضا شیخ‌الاسلام را برای وزارتخانه جدید " کار، تعاون و رفاه اجتماعی " به مجلس برای اخذ رأی اعتماد خبر داده بود.

بر پايه اين گزارش، نامه معرفي چهار وزير پيشنهادي دولت براي تصدي وزارتخانههاي "ورزش و جوانان "، "نفت "، "كار، تعاون و رفاه اجتماعي " و "صنعت، معدن و تجارت " طبق اعلام حجتالاسلام سيدمحمدرضا ميرتاجالديني معاون پارلماني رئيسجمهور يكشنبه هفته آينده دوم مردادماه براي اخذ رأي اعتماد به مجلس شوراي اسلامي ارائه ميشود.