دود آتش جنگ یمن به چشم عربستان می رود

به گزارشافکارنیوز،علاالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، ضمن محکومیت حمله عربستان به یمن گفت: این آتش افروزی بدون تردید پیامدهای خطرناکی به دنبال دارد و با توجه به حساسیت‌های منطقه جهان اسلام در ابعاد گسترده‌ای دچار بحران می‌شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه عربستان آتش جنگ جدیدی در منطقه برافروخته نشان از بی توجهی و بی مسئولیتی به مشکلات امت اسلامی است و دود این آتش به چشم خود عربستان خواهد رفت چرا که جنگ همیشه محدود به یک نقطه باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح و مردم یمن هم به دفاع از تمامیت ارضی کشورشان خواهند پرداخت، تصریح کرد: امیدواریم که این عملیات نظامی هر چه سریع تر متوقف و مشکل یمن از طرق سیاسی حل شود.

بروجردی با تاکید بر نقش آمریکا در حمله عربستان به یمن، گفت: آمریکا در راس اتش افروزی در منطقه است از این کار حمایت کرده و بدون شک عربستان و تعدادی کشورهای شورای همکاری عرب نیز بدون مجوز آمریکا دست به این اتش افرزوی نزده و این اختیار را ندارند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید هر چه سریع تر نقطه پایانی بر این درگیری گذاشته شود، تاکید کرد: آمریکا بعد از بحرانی که سال های طولانی است به عراق و سوریه و افغانستان تحمیل کرده در عمل بحران و کشتار دیگری را به جهان اسلام آغاز کرده و این اقدام به شدت محکوم است.